دژاگه تنها گزینه پرسپولیس

کدخبر: ۱۸۹۲۳۵
پرسپولیس برای تقویت تیمش در یک سال آینده، فقط ۴۴ روز زمان و یک گزینه در دسترس دارد.
دژاگه تنها گزینه پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها پس از تقویت در نقل و انتقالات اول فصل، فکرش را هم نمی‌کردند به این زودی دچار بحران شوند. پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شده و در تعطیلات نیم فصل و حتی آخر فصل، نمی‌تواند بازیکن جدیدی بخرد. بنا براین، آن‌ها علاوه بر این فصل، حتی فصل آینده را هم باید با همین تیم فعلی آغاز کنند.

تنها امید پرسپولیس برای تقویت تیمش در یک سال آینده، مهلت باقی مانده تا نقل و انتقالات نیم فصل است. ۲۸ آذر ماه، یعنی دقیقا ۴۴ روز دیگر نقل و انتقالات نیم فصل و محرومیت پرسپولیس آغاز خواهد شد و پرسپولیس تا قبل از شروع این زمان، می‌تواند با بازیکنان جدیدی قرارداد ببندد. بازیکنان آزاد، که تعدادشان زیاد نیست. فعلا بازگشت نوراللهی به لیست پرسپولیس قطعی شده و آن‌ها، دنبال یکی دو بازیکن جدید هم هستند.

سروش و عالیشاه، ماموریت غیرممکن

سروش رفیعی و امید عالیشاه، اولین بازیکنانی بودند که به پرسپولیس لینک شدند اما هیچکدام، شرایط بازگشت به این باشگاه را ندارند. نام هر دو بازیکن، نیم فصل اول در لیست تیم‌های دیگری بوده و بنا براین آن‌ها نمی‌توانند خارج از مهلت نقل و انتقالات پیراهن پرسپولیس را بپوشند. خرید و فروش بازیکنانی که با یک باشگاه قرارداد دارند، فقط در پنجره نقل و انتقالات امکان پذیر است که پرسپولیسی‌ها از آن محروم هستند.

دژاگه جدی‌ترین گزینه

بین همه بازیکنانی که در یک سال گذشته به تیم ملی دعوت شده‌اند، دژاگه تنها بازیکنی است که با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد و به پرسپولیس هم لینک شده است. دژاگه که در غیاب شجاعی کاپیتان اول تیم ملی هم هست فصل پیش یک بار هم در بوندسلیگا به میدان نرفت و فقط در دو بازی پلی آف به عنوان بازیکن ذخیره برای وولفسبورگ وارد زمین شد و دو بازی هم برای تیم دوم این باشگاه انجام داد. با توجه به اینکه دژاگه از اول فصل تحت قرارداد هیچ باشگاهی نبوده، مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس نخواهد داشت.

گزینه‌های محدود داخلی

اول فصل بازیکنان زیادی مثل ارسلان مطهری، پیام صادقیان، بهنام برزای و حتی سامان نریمان جهان که توسط برانکو کنار گذاشته شده بود بدون تیم بودند. همه آن‌ها در طول فصل، با باشگاه‌های جدیدی قرارداد بستند و بهنام برزای هم در روزهای آینده به استقلال برمی‌گردد. تنها گزینه‌های باقی مانده بدون تیم بین بازیکنان مطرح داخلی، چهره‌هایی مثل طالب‌لو، عمران‌زاده و آرام طبع هستند که بعید است برانکو تمایلی به جذب آن‌ها داشته باشد.

فقط یک جای خالی

سهمیه خارجی پرسپولیسی‌ها برای خرید بازیکنان غیر ایرانی هم فقط یک جای خالی دارد. پرسپولیسی‌ها با خرید رسن، سهمیه آسیایی‌شان را پر کرده‌اند و منشا و رادوشوویچ، دو سهمیه از سه سهمیه خارجی آن‌ها را گرفته‌اند. با این شرایط، آن‌ها فقط شانس جذب یک بازیکن خارجی را دارند. بازیکنان خارجی که در این مقطع هنوز بدون تیم مانده باشد، مثل نمونه‌های داخلی معمولا کیفیت چندانی ندارند و با توجه به حاشیه خریدهای ناموفق فصل پیش، بعید است آن‌ها دوباره سراغ بازیکنان بی‌کیفیت غیر ایرانی بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید