عربستان تمام مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود با یمن را بست

کدخبر: ۱۸۹۳۱۹
ایرنا نوشت: ترکی المالکی سخنگوی فرماندهی ائتلاف عربی به رهبری سعودی اعلام کرد : پس از حمله موشکی نیروهای حوثی به ریاض، عربستان تمامی مرزهای آبی، خاکی و هوایی خود با یمن را بست.
عربستان تمام مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود با یمن را بست

خبرگزاری عربستان (واس) روزدوشنبه با انتشار بیانیه قرائت شده الحاقی فرماندهی ائتلاف عربی توسط المالکی، گزارش داد: در راستای تقویت بازرسی های کنونی و انسداد راه های احتمالی قاچاق موشک و مهمات نظامی به شبه نظامیان حوثی تمامی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی یمن بسته شد.

در این بیانیه همچنین مدعی شد:علاوه بر موشک های شلیک شده روز شنبه شبه نظامیان حوثی(انصارالله) از خاک یمن با برد900کیلومتر، حمله موشکی دیگری 22 ژوئیه سال جاری میلادی(5/5/1396) که کارشناسان فنی نظامی نقش ایران را در تولید و قاچاق این موشک ها به حوثی ها تایید کردند، انجام گرفت.

در این بیانیه نقش ادعایی دولت ایران درتجهیز شبه نظامیان حوثی یمن به این موشک ها نقض قطعنامه های شورای امنیت خوانده شد به طوری که به موجب آن تسلیح حوثی ها ممنوع و نقض قطعنامه 2216 شورای امنیت دانسته شد. 

همچنین این بیانیه در ادامه ادعای خود از آنچه که مداخله ایران در یمن خوانده آن را تجاوز آشکار به کشورهای همسایه، امنیت و صلح بین المللی در منطقه برشمرد.

فرماندهی ائتلاف عربی در بیانیه خود حمله موشکی شبه نظامیان حوثی به عربستان را اقدام جنگی علیه عربستان دانست و حق این کشور را در دفاع از مردم و خاک خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل محفوظ می داند.

ائتلاف عربی در این بیانیه ادعا کرد: ایران به قاچاق و مسلح کردن غیرقانونی حوثی ها، به خطر انداختن صلح و امنیت بین المللی، تجاوز به خاک و مردم عربستان، اخلال در امنیت کشورهای همسایه، نقض قوانین بین المللی و دخالت در کودتا یمن متهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید