خطای نیروی هوایی آمریکا در کشتار تگزاس

کدخبر: ۱۸۹۴۷۶
نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که در ارائه گزارش در مورد مهاجم کلیسای تگزاس درباره ارائه سوابق جنایی وی به پلیس اف.بی.آی کوتاهی کرده و باعث شده تا این مرد بتواند به راحتی سلاح بخرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون "دوین پاتریک کلی"، تیرانداز کلیسای تگزاس را یکی از اعضای ارتش آمریکا دانسته و اعلام کرد وی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در در پایگاه هوایی آمریکا در نیومکزیکو فعالیت کرده و دارای سوابقی مربوط به ضرب و شتم همسر و فرزندش است.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه خود آورده است: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که خشونت خانگی این مرد توسط "دفتر تحقیقات ویژه پایگاه نیروی هوایی آمریکا در نیومکزیکو" به مرکز داده‌های اطلاعات جرایم ملی اداره پلیس اف.بی.آی وارد نشده است.

این پایگاه در ادامه این بیانیه آورده است: نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر سوابق کیفری این مرد را با همکاری وزارت دفاع بررسی می‌کند.

دوین پاتریک کلی ۲۶ ساله روز یکشنبه با  جلیقه ضدگلوله وارد کلیسایی در منطقه "ساترلند اسپیرینگ" در تگزاس شد و شروع به شلیک کرد. وی به سمت حضار در کلیسا شلیک کرد و باعث کشته شدن ۲۶ تن از جمله بسیاری از کودکان شد و بعد با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد. دو تفنگ در خودروی وی و یک سلاح تهاجمی در داخل این کلیسا یافت شد.

پلیس هنوز اعلام نکرده که انگیزه این فرد چه بوده است اما رئیس پلیس منطقه تگزاس گفته است خانواده همسر سابق وی در کلیسا مشغول عبادت بودند.

رئیس پلیس اداره امنیت منطقه‌ای تگزاس نیز اعلام کرد که این یک مساله خانوادگی بوده چون این مرد پیام‌های تهدید آمیزی را به مادر همسرش فرستاده بود. همچنین مادربزرگ همسر کلی در میان کشته شدگان است.

این تیراندازی یک ماه پس از آن صورت گرفت که در حمله به یک کنسرت در لاس وگاس در نوادا ۵۸ تن به ضربه گلوله کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید