رئیس جمهوری کره جنوبی، خواستار حل مسالمت آمیز مساله هسته ای کره شمالی شد

کدخبر: ۱۸۹۵۰۸
رییس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه، خواستار حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کره شمالی شد.

پکن- ایرنا- رئیس جمهوری کره جنوبی، خواستار حل مسالمت آمیز مساله هسته ای کره شمالی شد

به گزارش ایرنا ' مون جائه این' در نشست مشترک خبری با دونالد ترامپ در سئول افزود: با رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه دیدگاه مشترک داریم.

دیدار ترامپ از کره جنوبی، دومین مرحله از سفر دوره ای او به شرق آسیا است و این نشست پس از پایان دیدار رییسان جمهوری کره جنوبی و آمریکا برگزار شد.

مون همچنین گفت آمریکا و کره جنوبی موافقت کردند تجهیزات موشکی را محدود کنند.

وی افزود: ما همچنین موافقت کردیم که بلافاصله مذاکرات را در زمینه توسعه و راه اندازی پیشرفته ترین تجهیزات نظارتی در کره جنوبی آغاز کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا اما به گونه ای دیگر سخن گفت و تاکید کرد: آرزو نمی کنم هیچ وقت برای مهار تحرکات هسته ای کره شمالی به زور و نیروی نظامی متوسل شویم.

وی افزود: باید با تهدیدات کره شمالی مقابله شود.ما قوی هستیم و من فکر می کنم که آنها (کره شمالی) می دانند که ما قدرت بی نظیری داریم به همین دلیل معتقدم که پیونگ یانگ می تواند به میز مذاکره بازگردد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که کشورش و کره جنوبی با هم کار خواهند کرد تا از آنچه که برای ساختن آن به سختی کار کرده اند دفاع کنند.

او گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم کره شمالی همه چیزهایی که ما ساخته ایم را تهدید کند، ما آن را با هم ساخته ایم و به آن هم بسیار افتخار می کنیم.

ترامپ بعد از یک سفر سه روزه به ژاپن، ظهر امروز به وقت سئول، وارد کره جنوبی شد او قرار است فردا نیز در پارلمان این کشور سخنرانی کند.

رئیس جمهوری آمریکا در بدو ورود به کره جنوبی، به 'کمپ هامپفری' (Camp Humphreys) در 70 کیلومتری سئول رفت و با مقامات نظامی آمریکایی دیدار کرد.

ترامپ روز چهارشنبه به چین می رود و با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری این کشور ملاقات خواهد کرد.

او روز دهم نوامبر جهت شرکت در اجلاس سران انجمن همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام، (آپک) به ویتنام خواهد رفت.

این سفر که طولانی ترین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به این منطقه بعد از جورج بوش پدر محسوب می شود، در حالی انجام شد که منطقه شرق آسیا به سبب تهدیدها و حملات لفظی ترامپ و کره شمالی علیه یکدیگر در ماه های گذشته نگرانی بسیاری را در بین شهروندان کشورهای این منطقه از یک درگیری اتمی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر نامشخص بودن سیاست های ترامپ در قبال تعهدات بین المللی و منطقه ای آمریکا و همچنین پیمان های بین المللی، کشورهای این منطقه را در قبال سیاست های آمریکا در این منطقه و پایبندی به آن ها با تردیدهای مواجه کرده است.

ترامپ نخستین رییس جمهور آمریکا است که در 25 سال گذشته به کره جنوبی سفر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید