اردوغان: حوادث خاورمیانه تصادفی نیست

کدخبر: ۱۸۹۶۰۱
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت: اوضاع در خاورمیانه و شرایط پیش آمده اتفاقی نیست و اهدافی را برای آینده دور و نزدیک دنبال می‌کند که می‌تواند دورنمای منطقه برای قرن آتی را ترسیم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار ؛ رجب طیب اردوغان این سخنان را در نشست هفتگی خود با نمایندگان پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه ایراد کرد و گفت: آنچه که در منطقه و جهان رخ می‌دهد نشان از یک روند بازسازی ریشه‌ای در ساختار نهادهای منطقه است که می‌تواند از هم اکنون پایه‌های اوضاع منطقه در قرن آتی را بگذارد.

او گفت: کشور ما در حال عبور از مرحله حساسی است که از زمان جنگ استقلال ترکیه (بعد از جنگ جهانی اول) بی‌سابقه است. تمام حوادث و تحولاتی که در چهار-پنج سال گذشته بر ترکیه گذشت بخشی از توطئه‌ای بود که ما با آن مواجه‌ایم.

اردوغان ادامه داد: سازمان‌های تروریستی طی این چهار-پنج سال علیه ترکیه به کار گرفته شدند تا کشور را دچار آشوب اجتماعی کنند و در کنار آن نیز با سلسله عملیات‌های تروریستی ما را هدف قرار دادند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنان خود با اشاره به مبارزات کشورش علیه پ.ک.ک گفت: پ.ک.ک تنها نیست بلکه این گروه همانند دوران آپارتاید رفتار می‌کند. پ.ک.ک دست‌های خود را به خون مردم آغشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مبارزات این کشور علیه اعضای وابسته به فتح الله گولن گفت: این عملیات ادامه خواهد داشت. ما در این راه تعلل نخواهیم کرد.

اردوغان با اشاره به "مسئولیت‌های بزرگ حزب عدالت و توسعه در برابر ملت ترکیه" گفت: هر روز مسئولیت حزب عدالت و توسعه بزرگتر می‌شود. رقابت‌های سیاسی ما را نمی‌ترساند بلکه تشویق می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه وعده داد که تمام اعضای وابسته به گولن را از ساختار دولت پاکسازی کند.

اردوغان در ادامه اظهاراتش انتقادهای وارده علیه دولت درباره عملیات نیروهای امنیتی در سراسر کشور پس از کودتای ۱۵ ژوئیه و بازداشت ده‌ها هزار نفر را رد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید