عامل تیراندازی شهر برازجان دستگیر شد

کدخبر: ۱۸۹۷۲۶
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: فردی که منزل یک شهروند برازجانی را با شلیک گلوله مورد هدف قرار داده بود در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد

سید جواد رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردی با شلیک چندین گلوله منزل یک شهروند برازجانی را بخاطر اختلافات شخصی مورد هدف قرار داده و متواری شده بود.

وی بیان کرد: در همین راستا با صدور دستورات هوشیاری و توصیه های لازم تیم ویژه کشف جرم پلیس آگاهی شهرستان دشتستان اقدامات پلیسی و تخصصی خود را آغاز کردند.

رضوی ادامه داد: با جمع آوری مدارک و مستندات میدانی عامل تیراندازی شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجوی ها و تحقیقات بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات و درگیری های قبلی با شاکی عنوان کرد.

رضوی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان یادآور شد: طی هفت ماهه گذشته شمار قتل در این شهرستان 42 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و کاهش وقوع جرائم خشن به خصوص قتل، با اقدامات فرهنگی انجام شده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی همچون شوراهای معتمد پلیس و ائمه جمعه و جماعات و تعامل مطلوب با شورای تامین و دستگاه قضایی شهرستان دشتستان از لحاظ امنیتی به شرایط مطلوبی دست پیدا کرده است.

رضوی ادامه داد: حضور کارشناسان آموزش همگانی، مشاوران و مددکاران اجتماعی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات همراه با ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی مانند کنترل خشم، قدرت نه گفتن، افزایش اعتماد به نفس، قدرت حل مسئله و تصمیم‌گیری باعث شدتا میزان قابل توجه ای از جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان کاهش یابد.

وی افزود: تیزبینی، هوشیاری و تدبیر پلیس، قدرت عمل را از مجرمان گرفته و همین امر باعث کاهش آسیب ها در اجتماع و خانواده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید