کاهش فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۷

کدخبر: ۱۸۹۷۶۶
با استفاده بیش از پیش تلفن‌های هوشمند در ابعاد بزرگ‌تر، بازار فروش تبلت ها دیگر رونق چندانی ندارد. حال طبق اخبار، در ۴ ماهه سوم سال ۲۰۱۷، شرکت‌های سازنده، با کاهش فروش تبلت ها در بازار مواجه شده‌اند.
کاهش فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۷

گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد، دیگر علاقه‌مند به استفاده از تبلت نیستند و نسل این دستگاه‌های خوش‌اقبال روزهای گذشته، در حال انقراض است. حال باید دید که تبلت های جداشدنی Surface مایکروسافت و iPad Pro اپل می‌توانند از انقراض این دستگاه‌های هوشمند جلوگیری کنند یا خیر.

هیچ‌یک از کارشناسان حوزه فناوری نیز پاسخی برای این سؤال ندارند. فروش تبلت در ۴ ماهه سوم ۲۰۱۷، حدود ۵٫۴ درصد کاهش داشته است. گفته می‌شود، سال گذشته میلادی فروش تبلت با کاهش ۱۴٫۷ درصدی مواجه شد.

در این بین حدود دو سوم ۴۰ میلیون تبلت فروخته شده مابین ماه‌های جولای تا سپتامبر، تنها مربوط به تبلت های جداشدنی بوده است. ۳۳ درصد باقی مانده نیز شامل دیگ مدل‌های تبلت می‌شود.

شایان ذکر است؛ ۴ برند پرفروش در دسته تبلت ها به ترتیب اپل، سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو است. با وجود کاهش فروش تبلت ها، سامسونگ فروش خوبی در ۴ ماهه سوم سال جاری میلادی داشته است. با اینکه فروش تبلت این شرکت پایین آمده، اما همچنان در جایگاه دوم، پس از اپل ایستاده است.

در جایگاه سوم نیز تبلت های آمازون قرار گرفته که به طرز بسیار شگفت‌انگیزی فروش محصولات این شرکت با رشد همراه بوده است. به طوری که سهم بازار تبلت های این شرکت از ۷٫۵ به ۱۰٫۹ رسیده است.

در جایگاه چهارم لنوو و هواوی بسیار نزدیک به هم ایستاده‌اند. تمرکز این دو شرکت، بر تولید تبلت های ارزان‌قیمت است تا بتوانند بازارهای آسیا و بخشی از اروپای غربی را نیز در اختیار داشته باشند.

با وجود همه این صحبت‌ها همچنان وضعیت آینده تبلت ها مشخص نیست و هیچ‌کس نمی‌داند که آیا این دستگاه‌ها در آینده جایی در بین مردم دارد یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید