آخرین وضعیت مدیریت پرسپولیس

کدخبر: ۱۸۹۷۶۷
به نظر می رسد بعد از تعطیلات اربعین و در روزهای آغازین هفته تکلیف مدیریتی باشگاه پرسپولیس مشخص شود.
آخرین وضعیت مدیریت پرسپولیس

درحالی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اعلام استعفا راهی سفر شده است، وزارت ورزش هم به طور رسمی تکلیف وی را مشخص نکرده تا گمانه زنی‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای پنجمین بار استعفا داد تا نشان دهد برای گرفتن اختیارات بیشتر در این باشگاه تهدید به رفتن را بهترین راه می داند. مدیری که در طول دوران مدیریتی اش توانست نتایج درخشانی را با سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر رقم بزند و تبدیل به مرد محبوب هواداران شود.

همین موضوع هم باعث شد تا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس نیز محسوب می شود با استعفای طاهری مخالفت کند. با این حال همچنان گمانه زنی هایی درباره گزینه های جانشینی طاهری به گوش می رسد که نباید آن ها را نادیده گرفت.

انتخاب اول وزیر همچنان طاهری است

وزیر ورزش و جوانان به هیچ وجه نمی خواهد در شرایط کنونی با تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس موافقت کند. به همین خاطر با استعفای طاهری مخالف است و می خواهد پس از بازگشت وی از کربلا جلسه ای را برگزار کرده و او را متقاعد به ماندن کند.  

مشکل مدیرعامل پرسپولیس مجوز بازنشستگی نیست

طاهری  به دلیل فشاری که بابت فسخ قرارداد با اسپانسر فعلی باشگاه و بازگرداندن حامی مالی فصل گذشته این تیم تصمیم به استعفا گرفت. وی که مجوز حضورش به عنوان بازنشسته در پست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، ۲۰ آبان به اتمام می رسد دست پیش را گرفت تا وزارت ورزش برای تمدید مجوز وی سریع تر اقدام کند. مجوزی که توسط سازمان بازرسی کل کشور صادر می شود و در صورت درخواست وزیر ورزش، مشکل خاصی در ارائه آن وجود نخواهد داشت.

گزینه های سلطانی فر برای ایجاد تغییر آماده هستند

سلطانی فر بدون آنکه از فردی برای انتخاب جانشین احتمالی طاهری دعوت کند تا به دفترش در وزارت ورزش و جوانان برود با آنها جلسه گذاشت! در واقع گزینه های مد نظر وزارت ورزش و جوانان از دوستان نزدیک وزیر هستند که به واسطه همکاری بلند مدت با آنها معمولا هر هفته همدیگر را می بینند. نشست هایی که معمولا دوستانه و صمیمی است اما همیشه می تواند خبرساز شود. بخصوص اگر یکی از همکاران قدیمی وزیر ورزش و جوانان، بهروز منتقمی عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باشد. سلطانی فر درباه شرایط پرسپولیس با منتقمی صحبت هایی داشته است. گفتگویی که بعید نیست منتقمی را به صندلی مدیریت پرسپولیس نزدیک تر کند.

شام بازیکنان با فرد ممنوعه! 

چند روز پیش از اعلام استعفای مدیرعامل پرسپولیس، بازیکنان این تیم نظیر مسلمان، نورالهی، احمدزاده، انصاری، کامیابی نیا و علی علیپور به دیدار هدایتی عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس رفتند و شام را با او  صرف کردند. بازیکنان پرسپولیس درحالی به دیدار فرد تازه از بازداشت آزاد شده رفتند که وی رابطه خوبی با طاهری مدیرعامل باشگاه ندارد و به نوعی فرد ممنوعه برای باشگاه است. 

فشار پیشکسوتان برای تغییر رئیس هیات مدیره

پیشکسوتان پرسپولیس در آخرین نشست خود به این نتیجه می رسند که رئیس پیشین هیات مدیره بازداشت شده می تواند گزینه مناسبی برای حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باشد و جای جعفر کاشانی را به عنوان رئیس هیات مدیره بگیرد. استعفای طاهری سبب می شود تا چند نفر از پیشکسوتان پرسپولیس سراغ بهروز منتقمی رفته و از او بخواهند وزیر ورزش را متقاعد به تغییر چیدمان مدیریت باشگاه کند. موضوعی که منتقمی هنوز نسبت به آن واکنش مثبتی نشان نداده است.

بازگشت طاهری و تعیین تکلیف پرسپولیس

هر چند به نظر می رسد وزارت ورزش تمایلی به تغییر علی اکبرطاهری ندارد اما شرایط این باشگاه و درخواست هایی که او دارد کار را به جایی رسانده که باید احتمال برکناری او را هم داد. با این حال تا زمان بازگشت طاهری از سفر کربلا نمی شود به طور دقیق در مورد تعیین تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس اظهار نظر کرد. هر چند شواهد نشان می دهد اختلافات مالی که بین باشگاه و وزارت ورزش وجود دارد شانس رفتن طاهری را بیشتر می کند اما باید تا بازگشت او صبر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید