طوفان علی کریمی علیه تاج و مدیران فدراسیون

کدخبر: ۱۸۹۸۳۰
علی کریمی علیه مدیران فدراسیون فوتبال صحبت های تندی را به زبان آورد.
طوفان علی کریمی علیه تاج و مدیران فدراسیون

به گزارش ایلنا، علی کریمی در گفت و گو با برنامه فوتبال یک درباره شفاف سازی در فوتبال اظهار داشت: اگر شما دنبال شفاف سازی هستید اعضای عالی رتبه حقوق خود را بر ملا و رسانه ای کنند. روی صحبت من با افراد و کارمنان عادی نیست. آنها کار خود را به نحو احسنت انجام می دهند.

* آقای تاج اگر تیموریان به AFc شکایت نمی‌کرد به مشکلات رسیدگی می‌کردی؟!

وی افزود: در همین تیم نفت در یک بازی بازیکنی را به میدان فرستادند و گفتند هوای ما را داشته باشید، بازیکن گفته من پول نگرفتم چطور هوای تو را داشته باشم، به او گفتند مگر قرار است پولی بگیرید اینجا چشم به این مسأله نداشته باشید چرا که از پول خبری نیست. شما وضعیت بدهی باشگاه‌ها را ببینید اگر آندرانیک تیموریان نامه نزده بود در حال حاضر کاری صورت می‌گرفت. از مهدی تاج می‌پرسم چرا این اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرد را دو، سه یا چهار سال قبل انجام ندادند. او  و اکیپش 7، 8 یا 10 سال است که در فوتبال حضور دارند.  دایره‌ای را در نظر بگیرید و افراد مدنظر او در این دایره به عنوان مشاور حضور دارند. او چه کار ماندگاری کرده است اگر چنین اقدامی انجام داده به ما بگوید تا در جریان قرار بگیریم. آیا ساختمان فدراسیون را خریده یا کمپ تیم ملی را درست کرده است؟

* آقای تاج  یک بار با افراد خارج دایره مشورت کنید شاید اتفاق خوبی افتاد

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: هر روز بحث ناراحتی از زمین تمرین مطرح می‌شود، هر اردو 150 هزار، 200 هزار دلار یا ... هزینه دارد پول یکی از این اردوهای خارجی را بگذارند و زمین کمپ را مثل ورزشگاه آزادی با کیفیت کنند. این همه از افراد داخل دایره مشورت گرفتید و کار خاصی انجام نشد. یک بار با افراد خارج دایره مشورت کنید شاید اتفاق خوبی افتاد.

وی در ادامه گفت: می گویند مشکلات مالی است، وضعیت مسائل مالی را روشن کنند، 3 تا 5 درصد قرارداد بازیکنان به فدراسیون تعلق می‌گیرد. حق انتقال وجود دارد، الان مخابرات هم حق جابه‌جایی را برداشته است. برای خروج از استان 8 میلیون تومان پول می گیرند بازیکنی که 30 میلیون قراردادش بود و این پول را دریافت نکرده باید 8 میلیون بابت خروج از استان بدهد. این پول خروج از استان باعث شده یا یک عده از آن بازیکنان در همان شهر بماند یا اینکه اصلا به خاطر همین مسأله فوتبال را کنار بگذارد. چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید.

علی کریمی در ادامه انتقادات خود گفت: از این دایره بیرون بیایید. دنبال کسانی باشید که پیشنهادات جدید داشته باشند. تیم ملی ما به جام جهانی صعود می کند و 12 میلیون دلار به تیم ملی می رسد. باید روی این پول حساب کنید ولی مسئولین فدراسیون کاری نمی کنند. چرا درآمد فدراسیون شفاف سازی نمی شود و فقط بازیکنان و مربیان باید این کار را انجام دهند. مربیان و بازیکنان نباشند شما هم باید بازنشسته باشید و به پارک بروید و با هم سن و سال های خود دورهمی برپا کنید و ورزش کنید. حالا که هستید دو کار مثبت هم انجام بدهید. بگذارید یک روز که رفتید یا کنارتان گذاشتند بگویند خدا پدر فلانی را رحمت کند که این کار را انجام داد.

پیشکسوت فوتبال ایران همچنین بیان داشت: آقای تاج هیچ جای دنیا صد در صد بلیطها اینترنتی به فروش نمی رسد. دلیل دارم. اگر پرسپولیس و استقلال بازی دارد و هواداری از شهرستان می اید. چگونه باید بلیط تهیه کند؟

علی کریمی در ادامه گفت: امیدوارم که این صحبت ها موثر باشد.‌ آقای تاج یا آقای کفاشیان یا‌اقای ساکت فکر نکنند جای خلوتی گیر آمده است و صحبت می کنم. در هر برنامه ای که بخواهید با هر سه نفرتان صحبت و مناظره می کنم. مقابل شما سه نفر حضورا در برنامه نود یا فوتبال یک یا شبهای فوتبالی صحبت می کنم تا مشخص شود چه کسی راست می گوید و دلش برای این فوتبال می سوزد.

علی کریمی در مصاحبه با برنامه لیگ یک شبکه ورزش در مورد افرادی که به او مراجعه می‌کنند و خواهان معرفی به فوتبال هستند، تصریح کرد: همیشه تنها حرفی که به این افراد می‌زنم این است که اگر استعداد دارید خودتان فوتبال را دنبال کنید تا به پیشرفت برسید صرف داشتن علاقه باعث پیشرفت نمی‌شود. تخلفاتی که در این رابطه وجود دارد را مسئولان فوتبال باید دنبال کنند. آقایان حاضر در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی باید پیگیر این مسائل باشند و این موضوعات را نشان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید