بهترین غذای سرماخوردگی چیست؟

کدخبر: ۱۸۹۹۵۸
غذای سرماخوردگی یا بهتر است بگوییم تغذیه مفید برای فرد مبتلا به آنفولانزا و گرفتگی بینی باید محتویاتی داشته باشد که بدن را برای رفع این مشکل تقویت کند.

نمناک؛ بخشی از مراحل درمان بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی تغذیه ی مناسب است ، در میان دهها نسخه و دمنوش گیاهی بهتر است غذای سرماخوردگی را نیز بشناسید ؛ سوپی خوشمزه که برای رفع گرفتگی بینی و تقویت بدن حتما بایستی در این دوران مصرف شود.غذای سرماخوردگی

گرسنه ماندن در دوره سرماخوردگی، یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که بعضی از افراد مرتکب آن می شوند. درحالی که مواد غذایی سرشار از مواد مغذی به مبارزه با بیماری ها کمک می کنند و حتی می توانند مانع از تشدید بیماری ها شوند. بنابراین، آشنا شدن با بهترین منابع غذایی هنگام سرماخوردگی می تواند به ما کمک کند تا زودتر بهبود پیدا کنیم.

آنچه که باید در برنامه غذایی بیمار سرماخوردگی بگنجانیم

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها می توانند به حفظ قوای سیستم ایمنی کمک کنند. انواع این ترکیبات مانند بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E، مواد مغذی ضروری ای هستند که نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند. از طرفی، آنتی اکسیدان ها به محافظت درونی از بدن کمک می رسانند و از طرف دیگر، رادیکال های آزاد را هدف می گیرند که اثرات مخرب زیادی دارند. آنتی اکسیدان ها از طریق مقابله با قوای تخریبی رادیکال های آزاد می توانند به حفظ سلامتی و همچنین تسریع در بهبودی کمک کنند. بهترین راه برای اضافه کردن این ترکیبات به رژیم غذایی، مصرف مقدار زیادی از میوه ها و سبزی های تازه است. اگر می خواهید که این مواد غذایی را به صورت پخته مصرف کنید، حتما از مقدار بسیار کمی آب استفاده کنید تا مواد مغذی درون آن ها حفظ شود.

سوپ مرغ

سوپ مرغ، یکی از غذاهایی است که واقعا به بهبودی شما در دوران سرماخوردگی کمک می کند. این سوپ برای باز کردن گرفتگی مسیر بینی مفید است و مخاط جمع شده را هم رقیق می کند. درنتیجه سرفه کردن و نفس کشیدن برای شما در دوران سرماخوردگی راحت تر می شود. به علاوه، بعضی از مطالعات نشان داده اند که سوپ مرغ دارای اثرات ضدالتهابی است و درنتیجه می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند.

بیوفلاونوئیدها

مواد غذایی سرشار از بیوفلاونوئیدها می توانند به حفظ سلامتی شما کمک کنند. مطالعات متعددی نشان داده اند که این مواد مغذی مهم و کلیدی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند و این سیستم را فعال نگه می دارند. بیوفلاونوئیدها، ترکیبات طبیعی ای هستند که با ویتامین C همراه می شوند و مانند آنتی اکسیدان عمل می کنند. شما می توانید بیوفلاونوئیدها را در پالپ و قسمت های سفیدرنگ میوه ها پیدا کنید که معمولا در مرکز مرکبات، فلفل دلمه ای، انواع لیموها، توت ها و انگورها وجود دارند. کوئرستین نیز یکی از غلیظ ترین انواع بیوفلاونوئیدها محسوب می شود که در کلم بروکلی، انواع مرکبات و پیازهای قرمز و زرد وجود دارد.

گلوتاتیون

گلوتاتیون، ماده مغذی دیگری است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و درنتیجه می تواند با بیماری ها مبارزه کند. شما می توانید گلوتاتیون مورد نیاز بدن را با مصرف این مواد غذایی تامین کنید:کلم بروکلی، کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج و دیگر سبزی های خانواده کلم ها. مواد غذایی سرشار از فیتوکمیکال ها نیز اهمیت ویژه ای برای حفظ تندرستی و سلامتی دارند. از آن جایی که فیتوکمیکال ها اساسا در گیاهان و سبزی ها یافت می شوند، شما باید انواع غلات، میوه ها و سبزی ها را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. بهترین منابع برای دریافت فیتوکمیکال ها عبارت اند از سیب، زردآلو، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هویج، سیر، گل کلم، عدس، پیاز، فلفل دلمه ای قرمز، سیب زمینی شیرین و گوجه فرنگی.

پروتئین

توجه داشته باشید که بدن ما اساسا به پروتئین نیاز دارد تا بتواند عمل بافت سازی و ترمیم بافت ها را به طور صحیح انجام بدهد و همچنین با عفونت های ویروسی و باکتریایی مبارزه کند. البته زیاده روی در مصرف پروتئین نیز می تواند برای کلیه ها مضر باشد که چنین کاری امروزه در بعضی از کشورها مانند آمریکا رواج دارد. با این حال، منابع پروتئینی شما باید از میان انواع بدون چربی مانند گوشت گوساله بدون چربی، سینه مرغ بدون پوست، بوقلمون بدون پوست، سویا و لوبیا انتخاب شوند.

سوپ مرغ

سوپ مرغ، یکی از غذاهایی است که واقعا به بهبودی شما در دوران سرماخوردگی کمک می کند. این سوپ برای باز کردن گرفتگی مسیر بینی مفید است و مخاط جمع شده را هم رقیق می کند. درنتیجه سرفه کردن و نفس کشیدن برای شما در دوران سرماخوردگی راحت تر می شود. به علاوه، بعضی از مطالعات نشان داده اند که سوپ مرغ دارای اثرات ضدالتهابی است و درنتیجه می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید