بهترین خریدها برای باشگاه های لیگ فوتبال ایران

کدخبر: ۱۹۰۰۰۱
۱۱ هفته از لیگ برتر هفدهم گذشته و در این مدت چند بازیکن موفق شدند در تیم جدیدشان به یک مهره تاثیرگذار تبدیل شوند.
بهترین خریدها برای باشگاه های لیگ فوتبال ایران

 برای آشنایی با بهترین خریدهای لیگ، جدول رده بندی بازیکنان بر اساس نمرات گروه آنالیز می‌تواند معیار مناسبی باشد.

در بین ۲۰ بازیکن برتر لیگ ۵ تازه وارد دیده می‌شود؛

کرار جاسم (صنعت نفت آبادان)، نمره ۲،۶۵، بازیکن چهارم لیگ

حسین ابراهیمی (سپیدرود)، ۲،۶۷، ششم

آگوستو سزار (صنعت نفت آبادان)، نمره ۲،۷۰، دهم

محمد قاضی (پدیده)، نمره ۲،۷۳، یازدهم

محسن فروزان (پارس جنوبی)، ۲،۷۷، چهاردهم

مرغوب‌ترین خریدها در آبادان

فعلا نفت آبادان بیشتر از هر تیمی از بازیکنان جدیدش سود برده است. در جدول بهترین بازیکنان لیگ بر اساس نمرات گروه آنالیز نود، نفت آبادان دو بازیکن در بین ۱۰ بازیکن برتر لیگ در ۱۱ هفته ابتدایی داشته که هر دو بازیکن خریدهای جدید این تیم هستند. لوسیانو پریرا، دیگر بازیکن جدید آبادانی‌ها هم عملکردی عالی داشته و در جایگاه بیست و چهارم دیده می‌شود. نفت آبادان سه خرید در بین ۲۵ بازیکن برتر لیگ دارد که از این حیث از همه تیم‌ها سبقت گرفته است.

دیگر تیم‌هایی که بازیکنان جدیدشان موفق شدند در بین ۲۰ بازیکن برتر حضور پیدا کنند سپیدرود، پدیده و پارس جنوبی هستند. پدیده هم از خریدهایش راضی است، قاضی یازدهم است و خلعتبری بیست و چهارم. به نظر می‌رسد ۱۲ تیم دیگر بیشتر به همان بازیکنان قدیمی‌شان وابسته‌اند.

پارس جنوبی در ۲۰ بازیکن برتر این ۱۱ هفته، پنج نماینده دارد، بیشتر از هر تیمی، با این حال چهار بازیکن از این پنج بازیکن قدیمی‌های پارس جنوبی‌اند. از بین خریدهای این تیم محسن فروزان در رده چهاردهم دیده می‌شود.

بهترین خرید پرسپولیس در این ۱۱ هفته شجاع خلیل‌زاده بود که با میانگین نمره ۲،۸۵ در پله مشترک بیست و چهارم حضور دارد. گادوین منشا نود و هشتم است. سیامک نعمتی، بشار رسن و شایان مصلح چون تعداد بازی کمی داشتند هنوز وارد جدول بازیکنان نشدند.

روش نمره‌دهی سایت نود مشابه نشریه کیکر آلمان است؛ به این ترتیب که به هر بازیکن بر اساس عملکرد فنی‌اش در داخل زمین نمره‌ای بین یک تا شش داده می‌شود. بهترین نمره یک و بدترین شش است. بازیکنانی نمره می‌گیرند که حداقل ۳۰ دقیقه بازی کرده باشند. ضمن اینکه بازیکنانی که در نیمی از بازی‌های تیم‌شان در لیگ نمره گرفته باشند وارد جدول رده‌بندی بازیکنان می‌شوند.

در جمع استقلالی‌ها تقریبا هیچ بازیکن جدیدی خوش ندرخشیده و از بین تازه‌واردها بهترین جایگاه متعلق به داریوش شجاعیان و سرور جپاروف با حضور در رده هفتاد و هشتم و میانگین نمره متوسط ۳،۱۱ است. حسن بیت‌سعید در رتبه نامطلوب ۱۵۲ حضور دارد. پژمان منتظری، مجتبی جباری، مهدی قائدی و سجاد شهباززاده هم تعداد بازی‌های‌شان به شش بازی بالای سی دقیقه نرسیده است که وارد فهرست بازیکنان شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید