برخورد با مسئولانی که در زمینه مبارزه با فساد همکاری نمی کنند

کدخبر: ۱۹۰۲۳۶
مجلس شورای عربستان از مسئولان نهادهای نظارتی در این کشور خواسته اسامی وزرا و مسئولانی که در پرونده مقابله با فساد همکاری نمی کنند را فاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الحیات»، مجلس شورای عربستان از مسئولان نهادهای نظارتی در این کشور خواست تا اسامی وزرا و مسئولانی که در پرونده مقابله با فساد، همکاری نمی کنند فاش شود تا با آنها برخورد شود.

کمیته حقوق بشر و نهادهای نظارتی مجلس شورای عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد که باید اطلاعاتی در خصوص نهادها یا مسئولانی که با «دیوان نظارتی» عربستان برای مقابله با فساد همکاری نمی کنند در اختیار داشته باشد.

این روزنامه به نقل از دیوان نظارتی عربستان گزارش داده که نهادهای دولتی این کشور در زمینه مقابله با فساد سست عمل می کنند و مبدأ پرسش و بازخواست در این نهادها وجود ندارد که منجر به افزایش فساد حکومتی شده است.

مجلس شورای عربستان تأکید کرده که برخی وزرا و جریان های مستقل با درخواست برای بازرسی و مقابله با مفسدان همکاری نمی کنند و این مسأله در جلسه آتی شورا که روز چهارشنبه پیش رو برگزار می شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخیرا موجی در عربستان برای مقابله با شخصیت های با نفوذ و عالی رتبه در دیوان پادشاهی این کشور شکل گرفته است، مسئولان سعودی مدعی شده اند که این موج با هدف مقابله با فساد اقتصادی موجود در این کشور شکل گرفته است با این حال اکثر ناظران مسائل عربستان این تحولات را در راستای هموار کردن مسیر به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور می دانند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید