سفر مذاکره‌ کننده ارشد آمریکا به کره جنوبی

کدخبر: ۱۹۰۳۲۹
مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در امور کره شمالی امروز(سه شنبه) وارد کره جنوبی شد؛ این سفر در بحبوحه افزایش امیدواری‌ها به منظور کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و در پی سفر رئیس جمهوری آمریکا به آسیا و سکون در آزمایش‌های موشکی کره شمالی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، جوزف یون، نماینده ویژه آمریکا در سیاست‌گذاری درباره کره شمالی قرار است با مقام‌های بین المللی و مسئولان کره جنوبی دیدار کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد مذاکره‌کننده ارشد آمریکا قرار است روز جمعه گفت‌وگوهایی را با همتای کره جنوبی خود در حاشیه کنفرانس بین المللی درباره خلع سلاح که به صورت مشترک از جانب سازمان ملل و وزارت امور خارجه کره جنوبی برنامه ریزی شده، داشته باشد.

این مقام مسئول آمریکایی که خود نیز متولد کره جنوبی است در راس اقدامات دیپلماتیک ایالات متحده برای حل و فصل بحران در شبه جزیره کره قرار دارد. او با استفاده از خط ارتباطی موسوم به "کانال نیویورک" با دیپلمات‌ها در هیات پیونگ یانگ در سازمان ملل ارتباط دارد.

در حالی که ترامپ گفته این مذاکرات تنها وقت تلف کردن است، این مذاکره کننده ارشد به صورت مخفی تلاش کرده تا تنش‌ها در مورد بن بست اتمی خطرناک کره را کاهش دهد و مکررا گفته که اگر کره شمالی اقدامات اتمی و موشکی خود را برای ۶۰ روز متوقف کند، این نشانه‌ای است که واشنگتن می‌تواند مذاکرات با کره شمالی را از سر بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید