قدردانی زلزله زدگان از مردم سراسر کشور

کدخبر: ۱۹۰۴۸۰
زمین در منطقه غرب استان کرمانشاه به خصوص شهرستان سرپل ذهاب، در پی زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب بارها طی ۲ روز گذشته لرزیده است و هربار که خبری از آن در رسانه ها منتشر می شود، ضربان قلب ایرانیان نیز بیشتر شده و دل آنها نیز به لرزه می افتد.

به گزارش ایرنا، طی ۲ روز گذشته کمک های امدادی بسیاری از سراسر ایران به سرپل ذهاب سرازیر شده و این روند همچنان ادامه دارد که این مهم نشان دهنده تپش قلب مردم کشور برای اظهار همدردی با زلزله زدگان غرب کشور به ویژه مردم آسیب دیده این شهرستان است.

اگر گشتی کوتاه در شهرستان سرپل ذهاب بزنید در جای جای این منطقه، خودروهایی را می بینید که حامل کمک های امدادی هستند که از شهرهای مختلف کشور به این دیار زلزله زده اعزام شده و مشغول امدادرسانی به مردم هستند.

مردم سرپل ذهاب در سومین روز از زمان وقوع زمین لرزه، شاهد حضور گسترده و چشمگیر نیروهای امداد و نجات نسبت به روزهای قبل هستند و با آرامشی بیشتر نسبت به ۲ روز گذشته، خدمات امدادی و اقلام موردنیاز را از امدادگران دریافت می کنند.

آب و برق در شهرستان سرپل ذهاب که پس از وقوع زلزله قطع شده بود، در بیشتر مناطق این شهرستان وصل شده که همین امر باعث بازشدن بسیاری از مغازه ها و فروشگاههای شهر برای آغاز فعالیت و ارائه خدمات و کالاهای موردنیاز شهروندان شده است.

براساس مشاهدات خبرنگاران اعزامی ایرنا، خیابان شهید رجایی سرپل زهاب که به محله مسجد صاحب الزمان مشهور است از جمله مناطقی است که آب و برق آن وصل شده که این اقدام نویدی برای مردم آسیب دیده سرپل ذهاب است که در این مدت از نظر تامین آب و برق در مضیقه بوده اند.

براساس برنامه های مدیریت بحران زلزله مناطق غرب استان کرمانشاه، امدادرسانی در سطح شهر سرپل ذهاب برعهده ارتش جمهوری اسلامی است و کار امداد و خدمات رسانی به مناطق روستایی و روستانشینان این شهرستان نیز به نیروهای سپاه پاسداران واگذار شده که البته نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی نیز در تمام مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه حضوری فعال، موثر و چشمگیر دارند.

* اظهار رضایت و قدردانی مردم زلزله زده سرپل ذهاب از نحوه توزیع آب شرب و غذا در سطح منطقه

مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب نیز در گفت وگو با خبرنگاران اعزامی ایرنا، از نحوه مطلوب امدادرسانی و همچنین توزیع آب شرب و مواد خوراکی در سطح منطقه به ویژه طی ۲۴ ساعت گذشته ابراز رضایت کرده و از تلاش نیروهای امدادرسان و همچنین ابراز همدردی مردم خیر و نوع دوست سراسر کشور برای ارسال محموله های امدادی و کمکی قدردانی کردند.

امروز و در سومین روز از زمان وقوع زمین لرزه در غرب استان کرمانشاه، مردم این مناطق به ویژه شهرستان سرپل ذهاب که کانون این زلزله بوده و بیشتر خسارت را دیده اند، از روند امدادرسانی و توزیع اجناس مورد نیاز مردم توسط نیروها و عوامل امداد و نجات بسیار راضی هستند.

همچنین با اتصال شبکه گاز خانگی، آب و برق در بیشتر مناطق شهر سرپل ذهاب و برخی از روستاههای زلزله زده، شرایط مردم آسیب دیده نسبت به روزهای گذشته بسیار بهتر شده است.

* روند مطلوب ارائه خدمات درمانی با راه اندازی بیمارستان های مجهز سیار

درهمین ارتباط و با توجه به آسیب دیدگی و تخریب بخش هایی از ساختمان بیمارستان شهدای سرپل ذهاب، اورژانس، ارتش و سپاه پاسداران، وزارت بهداشت و هلال احمر اقدام به راه اندازی چندین بیمارستان صحرایی با بهره گیری از تمامی امکانات تخصصی درمانی کرده اند که دراین مراکز با حضور کادر پزشکی و درمانی بیمارستانی و همچنین داوطلب خدمات درمانی و بهداشتی مناسبی به آسیب دیدگاه و مصدومان زلزله ارائه می شود.

دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص راه اندازی بیمارستان های صحرایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت که یک بیمارستان سیار ۵۰ تخت خوابی وزارت بهداشت مجهز به اتاق عمل و بخش های مراقبت های ویژه دیروز(سه شنبه) در محوطه بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب دایر شد.

وی افزود: این بیمارستان که در محوطه بیمارستان تخریب شده شهدا در سرپل ذهاب کار خود را شروع کرده، تمام امکانات درمانی لازم مانند اتاق عمل، بخش سی سی یو، آی سی یو و آزمایشگاه را داراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این بیمارستان، یک بیمارستان سیار ۳۰ تخته دیگر نیز که متعلق به وزارت بهداشت است در شهرستان سرپل ذهاب مشغول خدمت رسانی به مردم است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی نیز یک بیمارستان سیار ۶۰ تخته را برای ارائه خدمت به مصدومان و بیماران زلزله غرب کشور در سرپل ذهاب ایجاد کرده است و یک بیمارستان سیار ۳۰ تخته متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مشغول خدمت رسانی به مصدومان زلزله زده این شهر است.

مشاور وزیر بهداشت در امور پدافند غیر عامل گفت: یک بیمارستان ۵۰ تخته نیز در شهر ثلاث باباجانی و یک بیمارستان ۵۰ تخته دیگر نیز در اسلام آباد غرب مسئولیت ارائه خدمت به زلزله زدگان را به عهده دارند.

کولیوند گفت: ۷۰ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ بالگرد و دو هواپیما انتقال مصدومان برای جا به جایی مصدومان زلزله به کار گرفته شده است.

درهمین ارتباط و در زمینه امدادرسانی به مردم آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب، تانکرهای حامل آب شرب که از استان هایی مانند آذربایجان غربی، شرقی و لرستان به منطقه اعزام شده اند، در نقاط مختلف سطح شهر آب شرب را به مردم می رسانند.

کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری های مختلف شهرهای کشور، بهزیستی، اورژانس اجتماعی، آتش نشانی و راهداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر دستگاه های اجرایی هستند که همچنان به مردم آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب خدمت رسانی می کنند.

حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری و همچنین سفر رئیس جمهوری، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، وزرای کشور و بهداشت ، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده سپاه پاسداران به شهرستان سرپل ذهاب نیز نشاندهنده توجه و عنایت ویژه مسئولان کشور برای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم آسیب دیده غرب کشور است.

زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۴۳۲ کشته و حدود ۷۸۰۰ مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به ۴۰ هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزیی وارده شده است

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید