الحریری: بازداشت نشده‌ام

کدخبر: ۱۹۰۸۴۴
نخست‌وزیر مستعفی لبنان بامداد شنبه با بیان اینکه در راه فرودگاه ریاض است گزارش‌ها درباره بازداشتش در عربستان سعودی را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان بامداد شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر گزارش‌ها درباره بازداشتش در عربستان را تکذیب کرد. 

وی در توئیتر، با اشاره به اظهارات «زیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان درباره اقدامات عربستان سعودی نوشت: «گفتن اینکه من در عربستان سعودی بازداشت شده‌ام و مجاز به ترک این کشور نیستم دروغ است. من در راه فرودگاه هستم آقای زیگمار گابریل.»

«زیگمار گابریل» ساعاتی قبل‌تر از اقدامات عربستان سعودی در قبال «حریری» لبنان به شدت انتقاد کرده و آن را غیرمعمول دانسته بود.

الحریری قرار است روز شنبه در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کند. شبکه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان ساعاتی قبل‌تر گزارش داد حریری قبل از عزیمت به پاریس با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد. 

سعد حریری روز ۱۳ آبان در اقدامی غیرمنتظره از ریاض، پایتخت عربستان سعودی استعفای خود را از سمتش به عنوان نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد.

مقام‌های لبنان و منابع خبری متعددی اعلام کردند استعفای غیرمنتظره الحریری تحت فشار و اجبار عربستان سعودی انجام شده است. منابع خبری همچنین گزارش‌هایی درباره بازداشت وی در عربستان منتشر کردند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید