آموزش درس خواندن در خانه پر سر صدا

کدخبر: ۱۹۱۱۲۰
اگر خواهر و برادر کوچکی دارید که سر و صدای آن ها هنگام درس خواندن اذیت تان میکند از این ترفندها کمک بگیرید.

نمناک؛ برای مطالعه ی مفید داشتن جایی مخصوص این کار ضروریست. بهترین مکان برای مطالعه میز شخصی و اتاقی جدا از جریان های غیر درسی است.بهتر است میز مطالعه در کنج اتاق قرار داشته باشد به طوری که شما رو به دیوار قرار بگیرید. قرار گرفتن در محیطی بسته می تواند تا حد زیادی در حفظ تمرکز موثر باشد.درس خواندن

دختری 16 ساله ام. هنگام درس خواندن، اطرافیانم که برادرانم هستند، اذیت و سر و صدا می کنند و نمی توانم به خوبی درس بخوانم اما به دلیل طرز فکر خانواده ام اجازه رفتن به کتابخانه را هم ندارم.

از سکوت خانه بیشترین بهره را ببرید

شرایط را طوری مدیریت کنید که بتوانید از زمان هایی که محیط منزل در سکوت و آرامش بیشتری است، بیشترین استفاده را ببرید، به عنوان مثال اگر برادران شما در سن کودکی قرار دارند، وقتی آن ها خواب هستند یا اگر دانش آموز هستند، وقتی مدرسه یا در بیرون منزل مشغول بازی هستند، دروسی را مطالعه کنید که نیاز به تمرکز و آرامش بیشتری دارد و وقتی در منزل سر و صدای بیشتری هست، دروس دیگر را مطالعه کنید.

به خانه فامیل هایتان بروید

اگر برای شما این امکان وجود دارد که در مدرسه خود ساعات بیشتری بمانید، مطالعه دروس اصلی را آن جا داشته باشید. به عنوان مثال درروزهای پنج شنبه که مدارس دولتی تعطیل است، شما به مدرسه بروید و در آن جا مطالعه کنید یا اگر در نزدیک منزل، مکان های مورد تایید خانواده مانند کتابخانه بعضی از مساجد است، با خانواده در آن ها حضور پیدا کنید تا آن ها هم بابت فضای آن محیط، خیال شان راحت شود. همچنین اگر در منزل اقوام نزدیک مانند مادربزرگ و... محیطی مناسب برای مطالعه وجود دارد، می توانید روزهای مشخصی از هفته آن جا بروید و به مطالعه بپردازید.

به دلیل شرایط تان بهانه نیاورید

در خاتمه باید به این موضوع اشاره کرد آن چه مهم است، عزم و اراده و تصمیم شما برای مطالعه و رسیدن به موفقیت است و چه بسیار افرادی که در شرایط سخت تر و دشوارتری از شما مطالعه کرده و به مدارج بالای علمی دست یافته اند بنابراین، این شرایط را بهانه شکست قرار ندهید. پیشنهاد می شود با مراجعه به یک مشاور دلسوز و با توجه به برنامه مدرسه خود، برنامه ای تنظیم و خود را متعهد به اجرای آن کنید و هر شب یک ارزیابی از عملکرد خود داشته باشید و سعی کنید از امکانات و فرصت های موجود بیشترین استفاده را بکنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید