عادات بد آمریکایی‌ها عامل بیش از 50 درصد سرطان‌ها

کدخبر: ۱۹۱۵۴۴
نتایج یک بررسی جدید مشخص کرد، بیش از نیمی از موارد ابتلا به سرطان و مرگ و میرهای در اثر آن در آمریکا مربوط به عادات بد افراد می‌شود که از قبل از ابتلا به این بیماری داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نتایج تازه‌ترین تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا مشخص کرده است، بیش از نیمی از موارد ابتلا به سرطان و مرگ و میرهای در اثر آن در این کشور مربوط به عادات بد افراد می‌شود که از قبل از ابتلا به این بیماری داشته‌اند و حتی بعد از ابتلا به آن، حاضر به ترک عادات بد خود نشده‌اند. 

محققان استعمال دخانیات و اضافه‌وزن را در صدر عادات بد می‌دانند؛ بر اساس آمار و ارقام منتشر شده توسط این مرکز، تعداد مردهایی که دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند از زنان بیشتر است و این در حالیست که بسیاری از مردها حاضر به پذیرفتن اضافه‌وزن خود نیستند. 

گزارش جدید انجمن سرطان آمریکا نشان می‌دهد که حداقل نیمی از موارد ابتلا به سرطان در این کشور و مرگ و میر ناشی از آن مربوط به عواملی از قبیل مصرف سیگار، خوردن گوشت فرآوری شده و عدم فعالیت فیزیکی است.

مدیر انجمن سرطان آمریکا، فهرست جامعی از عوامل خطرناک شناخته شده در بروز سرطان‌ها را تهیه کرده و بر اساس داده های قبلی، مصرف دخانیات، الکل، گوشت فرآوری شده، اضافه‌وزن، کمبود ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات و قرارگیری در معرض نور ماوراءالبنفش را از مهم‌ترین عوامل دخیل در بروز انواع سرطان دانسته است. 

محققان این پژوهش دریافتند، حداقل 42 درصد موارد ابتلا به سرطان در ایالات متحده آمریکا در سال 2014 مربوط به رعایت نکردن موارد نامبرده بوده و این در حالیست که در سال 2017، این رقم به بیش از 50 درصد افزایش یافته است. 

محققان این مطالعه تأکید می‌کنند که اضافه‌وزن یکی از عوامل مهم بروز سرطان رحم و سینه در زنان است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید