رمز موفقیت تیم ها در لیگ برترفوتبال ایران

کدخبر: ۱۹۱۵۶۶
تیم هایی که در بالای جدول رده بندی فوتبال ایران قراردارند رمزموفقیت خود را مدیون گل های دقیقه های آخر هستند.
رمز موفقیت تیم ها در لیگ برترفوتبال ایران

بیشترین گل‌های لیگ برتر در ۱۵ دقیقه پایانی به ثمر رسیده است. ۵۹ گل یعنی حدود ۳۰ درصد از کل گل‌هایی که از خط دروازه‌ها گذشته از دقیقه ۷۵ تا پایان وقت اضافه بوده است. در این میان یک سری تیم‌ها گل‌خورده‌اند و یک سری هم گل‌زده‌اند. استقلال تنها تیمی است که در این بازه زمانی موفق به گلزنی نشده است.

آمار نشان می‌دهد که میزان گلزنی در ۱۵دقیقه پایانی نمی‌تواند ملاک نتیجه‌گیری باشد دقیقا برعکس گل‌خوردن در این دقایق. یعنی تیم‌های زیادی آمار بالایی در گلزنی در ۱۵دقیقه پایانی دارند اما این آمار بالا تضمینی برای موفقیتشان نبوده است. برعکس تیم‌هایی که در این دقایق کمترین گل خورده را دارند نامشان در میان بالانشینان دیده می‌شود.

از پیکان تهران شروع می‌کنیم. تنها تیمی که عدد صفر در مقابل گل‌های خورده‌اش در این دقایق دیده می‌شود. پیکان از آن تیم‌هایی است که اگر تیمی نتواند در ۱۵ دقیقه ابتدایی به آنها گل بزند در ادامه بازی کار سختی خواهد داشت و تا اینجای لیگ گلزنی به آنها در ۱۵ دقیقه پایانی غیرممکن بوده است. تیم بعدی صنعت نفت آبادان است. تیمی که اگرچه در میان ده تیم ابتدایی جدول قرار دارد اما نسبت به بقیه تیم‌ها شرایط بدتری در جدول دارد. این تیم تنها یک گل در ۱۵دقیقه پایانی دریافت کرده است و به همین دلیل شاگردان کمالوند یکی از بهترین عملکردها را در میان تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشته‌اند. پارس جنوبی و پرسپولیس با ۲ گل در رده بعدی قرار دارند. تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی.  تیم چهارم جدول یعنی فولاد خوزستان هم سه گل در این دقایق دریافت کرده است.

به گزارش وب سایت نود، این آمار نشان می‌دهد که در لیگ برتر ایران تیم‌هایی موفق‌تر هستند که آمادگی و قدرت بدنی بهتری دارند و تا آخرین دقایق می‌توانند از دروازه خود محافظت کرده و گل‌های کمتری دریافت کنند. برای مثال تیم‌هایی مانند سپاهان‌‌ و ذوب‌آهن تیم‌هایی هستند که یکی از اصلی‌ترین دلیل نتیجه‌نگرفتن مطلوبشان گل خوردن در این دقایق بوده است. خوردن ۵ گل و ۸ گل تنها در ۱۵دقیقه ابتدایی باعث شده تا آنها نتوانند علی‌رغم عملکرد خوب در طول بازی به نتایج مطلوب برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید