اردوغان: با ایران و روسیه تصمیمات مهمی گرفتیم

کدخبر: ۱۹۱۸۳۴
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه اعلام کرد در نشست سوچی که با حضور ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران برگزار شد، برای پایان دادن به تراژدی انسانی در سوریه، تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از استانبول رجب طیب اردوغان اعلام کرد نشست سوچی نتیجه تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از فاجعه انسانی در سوریه و ایجاد شرایط پایدارتر برای آینده‌ای بهتر در منطقه به حساب می‌آید.

وی با بیان این که اثرات مصوبه‌های نشست سوچی در آینده مشخص خواهد شد، از ادامه تکرار دیدار‌ها در هر ۱۵ روز و یا یکبار در ماه خبر داد.

رجب طیب اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه در نشست سوچی مسئله امید، ثبات، صلح و آینده را مشاهد کردند و برادران سوری ما در این نشست به امکان بازگشت به کشورشان پس از چندین سال، پی بردند.

در بیانیه پایانی اجلاس سه جانبه سوچی که در آن به مسئله سوریه پراخته شد، روسای جمهور کشور‌های روسیه، ایران و ترکیه از نمایندگان دولت سوریه و مخالفان، مشارکت سازنده در کنگره گفتگوی ملی سوری را که قرار است در روسیه برگزار شود خواستار شدند. گفتگویی که تاریخ آن هنوز قطعی نشده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید