ترکیه: ترامپ باید به وعده‌اش درباره پ‌ک‌ک عمل کند

کدخبر: ۱۹۱۸۴۹
وزیر خارجه ترکیه خواستار پایبندی رئیس جمهور آمریکا به وعده‌اش در خصوص عدم ارسال تسلیحات نظامی برای کردهای پ ک ک- پی وای دی شده است.

به گزارش تسنیم؛ آناتولی گزارش داد، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید به قول خود برای متوقف کردن عرضه سلاح به کردهای پ ک ک- پی وای دی پایبند باشد.

وی در جمع خبرنگاران در شهر آنتالیا تصریح کرد: این حق طبیعی ترکیه است تا از ترامپ انتظار داشته باشد تا به حرف و وعده خود مبنی بر عدم ارسال سلاح برای کردهای پ ک ک و پی وای دی عمل کند. ما دوست داریم تا شاهد اجرای وعده ترامپ باشیم.

وی درباره عملیات ترکیه در مرز با سوریه علیه تروریست های داعش نیز گفت: چرا ترکمن ها و سوری هایی که در ترکیه هستند می توانند به مناطق آزاد شده و پاکسازی شده از داعش بازگردند ولی ۳۰۰ هزار کرد منطقه قادر نیستند به مناطقی که توسط وای پی جی پاکسازی شده است، باز گردند؟ چون آنها از گروه تروریستی وای پی جی هراس دارند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: کشورهایی مثل آمریکا نباید از ابتدا حتی با گروه های تروریستی همکاری می کردند چرا که همین کشورها از تروریسم آسیب دیده اند.

وی در ادامه به روابط ترکیه و اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: ترکیه از نظر حیاتی اهمیت زیادی برای امنیت و ثبات اروپا دارد. اروپا امروز با مشکلات بزرگی روبرو است و قادر به حل و فصل مسائلی نیست که مردم با آن روبرو هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید