عامل «زن» موساد چگونه بازیگر مشهور لبنان را به جاسوس تبدیل کرد؟

کدخبر: ۱۹۱۹۵۷
باشگاه خبرنگاران جوان : طبق تحقیقات انجام شده، عامل فریب بازیگر لبنانی برای همکاری با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) یک دختر بوده است.
عامل «زن» موساد چگونه بازیگر مشهور لبنان را به جاسوس تبدیل کرد؟

راشاتودی نوشت: پس از آنکه رسانه ها به نقل از اداره کل امنیت عمومی لبنان از دستگیری «زیاد عیتانی»، بازیگر لبنانی به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) خبر دادند، خبرهای جدید حاکی از آن است که عامل فریب این بازیگر، یک دختر بوده است.

طبق تحقیقات انجام شده از زیاد عیتانی، بازیگر لبنانی متهم به همکاری با موساد، دختری به نام کولت وی را فریب داده و وارد همکاری با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی کرده است.

اداره کل امنیت عمومی لبنان روز گذشته با بیان اوضاع و شرایط بازداشت زیاد عیتانی در روز پنجشنبه، این اقدام را نوعی عملیات پیشگیرانه در زمینه ضدجاسوسی نامید.

پس از انجام تحقیقات از زیاد عیتانی، بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه نویس که متولد سال ۱۹۷۵ در بیروت است، مشخص شد فردی که وی را فریب داده، یک دختر با موهای سیاه و چشمان سبز بوده که کولت ویانفی (Collette Vianfi) نام داشته است. آنها در سال ۲۰۱۴ با یکدیگر از طریق فیسبوک آشنا می شوند. طبق تحقیقات، رابطه این دو فرد با یکدیگر تا سال ۲۰۱۵ از طریق فیسبوک ادامه داشت تا اینکه این بازیگر لبنانی شماره تلفن و آدرسش در بیروت را در اختیار این زن عامل موساد قرار می دهد.

در ابتدا سخنان این دو فقط به مسائل شخصی و اوضاع کلی لبنان مرتبط می شد؛ اما این ارتباط در همین چارچوب باقی نماند؛ بلکه در اوایل سال ۲۰۱۶ گسترش پیدا کرد و این دختر سوئدی که بعدا مشخص شد افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده توانست این بازیگر لبنانی را در جهت منفعت خود و دستگاه جاسوسی که در آن فعالیت داشت، به کار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید