معرفی با ارزش ترین فوتبالیست های لیگ برتر ایران +جدول

کدخبر: ۱۹۱۹۸۹
هفته سیزدهم بازی های لیگ برتر نیز به پایان رسید و در میان بازیکنان لیگ برتری، سه بازیکن موفق شدند با گلزنی، خود را به صدر بهترین های لیگ برتر اضافه کنند.
معرفی با ارزش ترین فوتبالیست های لیگ برتر ایران +جدول

جاسم کرار را می توان بهترین بازیکن هفته سیزدهم لیگ برتر دانست. او که نقش عمده ای در پیروزی صنعت نفت داشت توانست جهش خوبی بین بازیکنان حاضر در لیگ برتر داشته باشد. ضمن اینکه در میان بازیکنان حاضر در صدر جدول ارزشمندترین ها محمد عباس زاده تنها بازیکنی بود که توانست با گلزنی در دیدار اخیر خود را یک پله بالاتر ببرد. حسین ابراهیمی نیز دیگر بازیکنی بود که با درخشش در دیدار برابر تراکتورسازی خود را به جمع بازیکنان رده اولی رساند.

توضیح ضروری در رابطه با این جدول اینکه بازیکنانی مشمول دریافت امتیاز می شوند که در گلزنی هر تیمی دخیل باشند. گلزنی، گلسازی و کسب پنالتی می تواند برای هر بازیکن امتیاز به دنبال داشته باشد و به همین دلیل اغلب مهاجمان و هافبک های تیم های لیگ برتری در صدر این جدول حضور پیدا می کنند. با این حساب می توان گفت برای این مطلب تنها عملکرد کمی بازیکنان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

با بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم همراه «ورزش سه» باشید:

مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 8 امتیاز

مهاجم ذوبی ها این روزها حال و روز مناسبی در ترکیب این تیم ندارد. او که پیش از این در ترکیب سبزقباها درخشیده بود با 5 گل زده، 2 پاس گل و 1 دریافت پنالتی منجر به گل توانست خود را به رتبه اول برساند. هر چند تبریزی حضور در این جایگاه را مدیون دیدار برابر استقلال خوزستان است که توانست 4 بار دروازه حریف را باز کند.

محمد عباس‌زاده، سایپا – 8 امتیاز

دومین بازیکنی که به طور مشترک در صدر جدول قرار دارد مهاجم سابقا پرسپولیسی تیم سایپا است. محمد عباس زاده یک بار سال ها پیش توانست به عنوان آقای گلی لیگ یک دست پیدا کند و پس از آن توسط علی دایی به جمع پرسپولیسی ها راه یافت و درخشید. او سال ها پس از آن باز هم در لیگ یک به عنوان آقای گلی رسید و جالب اینکه یک بار دیگر توسط علی دایی به لیگ برتر و این بار تیم سایپا رسید. او امسال با پیراهن نارنجی هم تاکنون درخشیده است چرا که تاکنون 5 بار دروازه حریفان را باز کرده و 2 پنالتی منجر به گل به دست آورده و 1 بار هم موجبات گلزنی تیمش را فراهم ساخته است.

حسین ابراهیمی، سپیدرود – 8 امتیاز

ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان سپیدرود در اولین حضور لیگ برتری این تیم است. او که به همراه زوج خود یعنی نزهتی توانسته امتیازات زیادی برای تیمش به همراه بیاورد تنها گل این شمالی ها در بازی برابر تراکتورسازی را به ثمر رساند. او اکنون 4 گل زده در کارنامه خود دارد ضمن اینکه 3 بار نیز برای تیمش گلسازی کرده و 1 پنالتی منجر به گل نیز به دست آورده است.

جاسم کرار، صنعت نفت آبادان – 7.5 امتیاز

هافبک عراقی آبادانی ها در دیدار این تیم برابر سپاهان همه کار کرد. او که از ابتدای لیگ بازی های خوبی برای یاران کمالوند به نمایش گذاشته بود در بازی برابر اصفهانی ها کار خود را تمام کرد و توانست با 2 گل زده و 1 پاس گل پیروزی مهم تیمش را تضمین کند. کرار تاکنون 4 بار برای آبادانی ها گلزنی کرده است ضمن اینکه با ارسال 3 پاس گل یکی از بهترین گلسازهای لیگ محسوب می شود. او یک بار نیز موفق به کسب پنالتی شد که به هدف ننشست.

محمد قاضی، پدیده مشهد – 7 امتیاز

مهاجم باتجربه مشهدی ها به مانند فصل قبل در بازی های امسال نیز برای تیمش می درخشد. او که در بازی اخیر نفتی ها موفق به گلزنی نشد اکنون 7 گل زده در کارنامه خود دارد تا عنوان آقای گلی لیگ برتر را تا پایان بازی های هفته سیزدهم از آن خود کند.

علی علیپور، پرسپولیس – 7 امتیاز

مهاجم مازنی پرسپولیسی ها در بازی های این فصل نسبت به لیگ های اخیر عملکردی کم نوسان داشته اما پس از محرومیت طارمی تا حد زیادی توانسته جای او را پر کند. علیپور در بازی هایی که به میدان رفته موفق شده 6 بار گلزنی کند و به رده دوم بهترین گلزنان صعود کند ضمن اینکه 1 پنالتی منجر به گل نیز به دست آورده است.

عیسی آل کثیر، نفت تهران – 7 امتیاز

مهاجم اول نفتی های تهران نیز بهترین بازیکن این تیم در سیزده هفته ابتدایی لیگ بود. آل کثیر که از ابتدای بازی های لیگ موتور گلزنی خود را روشن کرد یکی از بازیکنان 6 گله لیگ محسوب می شود. البته او 1 بار نیز توانست یک پنالتی منجر به گل برای تیمش به دست بیاورد.

محمد نزهتی، سپیدرود رشت – 7 امتیاز

 

دومین نفر از زوج خطرناک گیلانی ها در بازی های لیگ برتر محمد نزهتی است. او که به مانند ابراهیمی از تجربه بالایی برخوردار است یکی دو بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد. نزهتی تاکنون توانسته 4 بار برای سپیدرودی ها گلزنی کند و علاوه بر آن 3 پنالتی منجر به گل نیز به دست بیاورد.

مهدی طارمی، پرسپولیس – 7 امتیاز

مهاجم اول پرسپولیسی ها که یکی از بدشانس ترین بازیکنان این تیم محسوب می شود بازی های اخیر تیمش را به دلیل محرومیت از دست داده است. طارمی در بازیهایی که برای سرخ پوشان به میدان رفته است توانسته 4 بار گلزنی کند. 2 بار با پاس های خود موجبات گلزنی تیمش را فراهم آورد و 1 پنالتی منجر به گل نیز به دست بیاورد.

شرح جدول:

هر بازیکن به ازای هر گل زده و هر پاس گل 1 امتیاز مثبت دریافت می کند. هر کسب پنالتی نیز در صورت گل شدن یک امتیاز و در صورت از دست رفتن نیم امتیاز برای بازیکنان دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید