تلاش کره‌جنوبی برای حفظ نیروهای آمریکایی در این کشور

کدخبر: ۱۹۲۱۰۰
وزیر دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) گفت، حتی اگر سئول کنترل نظامی کامل مرزهایش را برعهده بگیرد، باز هم تلاش می‌کند حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره را حفظ کند.

ایسنا : آناتولی گزارش داد، زمان دقیقی برای انتقال برنامه ریزی شده کنترل مرزهای کره جنوبی موسوم به "OPCON" از آمریکا به کره جنوبی اعلام نشده اما قانونگذاران محافظه کار این کشور اغلب نگرانی خود را بابت این مساله بیان می‌کنند که کشور بدون حضور ائتلافی نیروهای آمریکایی در مقابل تهدیدهای کره شمالی آسیب پذیر است.

از آنجایی که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که در مه سال جاری میلادی روی کار آمده به دنبال برعهده گرفتن کنترل مناطق مرزی با کره شمالی توسط نیروهای کره جنوبی است، احتمال انتقال زودهنگام وجود دارد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز مکررا بابت اینکه واشنگتن از این ائتلاف با کره جنوبی در مواجهه با تهدیدهای کره شمالی چیزی عایدش نشده، شکایت می‌کند.

در بحبوحه توقف اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی، وزیر دفاع سئول در نشستی با روسای ارتش گفت که در حال طراحی یک استراتژی تهاجمی برای رویارویی با حمله احتمالی پیونگ یانگ است اما نقش آمریکا همچنان پررنگ باقی خواهد ماند.

قریب به ۳۰ هزار نیروهای آمریکای در کره جنوبی هستند.

پس از آنکه خبرگزاری کیودوی ژاپن اوایل امروز گزارش داد دولت این کشور سیگنال‌های رادیویی از احتمال انجام چنین آزمایشی دریافت کرده، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که در حال همکاری با آمریکا برای رهگیری احتمال آزمایش موشکی از سوی کره شمالی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید