هیچ مسابقه فوتبالی در کشور بی طرف برگزار نمی شود

رد درخواست عربستان و امارات توسط AFC

کدخبر: ۱۹۲۱۰۴
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هیچ مسابقه در کشور بی طرف برگزار نخواهد شد.با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های عربستانی باید برای بازی با تیم‌های ایرانی به ایران سفر کنند و از امسال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار نخواهد شد.
رد درخواست عربستان و امارات توسط AFC

به‌ گزارش ‌ایسنا، بعد از جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تصویب کرد که هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود.این به این معنا است که تیم‌های عربستانی در صورت هم گروهی با تیم‌های ایرانی باید به ایران سفر کنند. 

پیش‌تر بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف برگزار شد.

ماجرای برگزاری دیدارهای نمایندگان عربستان و ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف یکی از دغدغه های اصلی دو کشور در سال های گذشته بوده است. با توجه به مسائل سیاسی که میان ایران و عربستان رخ داد، این تصمیم توسط AFC حدود دو سال قبل اتخاذ شد اما حالا با فراگیر شدن این موضوع و وسط کشیده شدن پای قطر و امارات ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته هیچ مسابقه ای را در کشور بی طرف برگزار نکند.

فدراسیون فوتبال ایران از مدت ها پیش پیگیری های زیادی انجام داد تا رای AFC برای میزبانی کشورهای ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را برگرداند. بعد از سفر مهدی تاج به مالزی و دیدار با نمایندگان کنفدراسیون هم او در مصاحبه ای خبر از لغو میزبانی در زمین بی طرف داد و اعلام کرد در رقابت های آینده لیگ قهرمانان دیدار نمایندگان ایران و عربستان در کشورهای خودشان انجام می شود.

با توجه به اینکه چندی قبل اماراتی ها خود را وارد این موضوع و اعلام کردند به ایران و قطر سفر نمی کنند، پیش بینی می شد واکنش های تندی را شاهد باشیم. مسئولان فوتبال عربستان و امارات بعد از اعلام مهدی تاج بیانیه هایی را صادر و به حکم صادر شده از سوی AFC اعتراض کردند. آنها در این اعلام مواضع، از عدم حضور در ایران و قطر خبر دادند تا ماجرا وارد فاز تازه ای شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید