نخست وزیر ترکیه: باقی ماندن بشار اسد در قدرت غیرممکن است

کدخبر: ۱۹۲۱۳۱
نخست‌وزیر ترکیه طی سخنرانی خود در اندیشکده‌ای در لندن تأکید کرد که باقی ماندن رئیس‌جمهوری فعلی سوریه بر مسند قدرت در توافق صلحی که قرار است محقق شود، غیرممکن است.

بینالی ایلدیریم نخست‌وزیر ترکیه، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری متهم کرد و گفت: «به لحاظ سیاسی باقی ماندن بشار اسد در قدرت غیرممکن است».

بنا بر گزارش واشنگتن تایمز، ایلدیریم دوشنبه شب در یک سمپوزیوم امنیت منطقه‌ای در بریتانیا اعلام کرداقدامات بشار اسد با حمایت ایران و روسیه به این معناست که آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای دیگر نمی‌توانند بپذیرند که اسد به عنوان بخشی از یک توافق صلح در قدرت باقی بماند.

نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی خود در موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی در لندن گفت: «سخت است که گذشته را فراموش کنیم بنابراین سخت است که ببینیم اسد همچنان در قدرت باقی می‌ماند».

ایلدیریم همچنین تأکید کرد: «به هر حال این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند، آیا می‌خواهند بشار اسد در قدرت بماند یا خیر اما هرگونه تصمیمی در این خصوص برای نگه داشتن دولت سوریه بدون تغییر، آنکارا و متحدانش را مجبور خواهد کرد تا «برای حمایت از این تصمیم، خود را فدا کنند».

بنا بر این گزارش، اظهارات نخست‌وزیر ترکیه در شب برگزاری مذاکرات صلح سوریه در ژنو در روز سه‌شنبه مطرح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید