عربستان به عراق تجهیزات نظامی ارسال می‌کند

کدخبر: ۱۹۲۱۵۴
یک مسئول عراقی گفته که محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان قصد دارد در راستای مبارزه با تروریسم، کمک های نظامی به عراق ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «العربی الجدید»، یک مسئول عراقی اعلام کرد که عربستان بنا دارد کمک های نظامی به عراق ارسال کند. بر اساس این خبر ریاض می خواهد تجهیزات نظامی از جمله تانک و خودروهای زرهی و خودروهای انتقال نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی به عراق بفرستد.

این مسئول دولتی عراقی تأکید کرده که این همکاری در نوع خود بی سابقه بوده است و در راستای همکاری ریاض با بغداد برای مقابله با پدیده تروریسم صورت می گیرد.

این مسئول تأکید کرده که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دستور داده تا از عراق حمایت نظامی شود، اما واقعیت این است که هنوز هیچ تجهیزات نظامی وارد عراق نشده است اما بغداد انتظار دارد که این کمک ها به زودی راهی عراق شود.

این خبر در حالی منتشر شده که عراق به عنوان یکی از کشورهای پیشگام در زمینه مقابله با تروریسم که موفقیت های زیادی هم در چندسال گذشته با خارج کردن تروریست های داعش از خاک این کشور داشته، در ائتلاف اسلامی و نظامی عربستان برای مقابله با تروریسم عضو نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید