بالا گرفتن اختلافات میان ترامپ و دموکرات‌های کنگره و احتمال تعطیل شدن دولت

کدخبر: ۱۹۲۲۳۴
گروهی از دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا بعد از حمله توئیتری دونالد ترامپ به آنها، از نشستی برنامه‌ریزی شده با ترامپ کنار کشیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، چاک شومر، دموکرات ارشد سنای آمریکا و نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان این کشور بعد از آن این نشست را لغو کردند که دونالد ترامپ که فشارها را بر کنگره به منظور توافق بر سر بودجه فدرال افزایش داده، در توئیتر نوشت "توافقی را نمی‌بینم". این در حالی است که خطر تعطیل شدن دولت در 10 روز آینده مطرح است.

شومر و پلوسی روز سه‌شنبه نشست بعدازظهر در کاخ سفید با ترامپ را کنسل کرده و خواهان مذاکرات فوری با رهبران جمهوری‌خواه کنگره برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت شدند.

پلوسی در توئیتی با اشاره به پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا گفت: ما قرار است به جای رفتن به نشستی نمایشی در کاخ سفید که توافقی را در پی نخواهند داشت از مک‌کانل و راین تقاضای نشستی داشته‌ایم.

همچنین این دو دموکرات گفتند: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور رسیدن به توافق میان دموکرات‌ها و کاخ سفید را دست‌یافتنی نمی‌داند، معتقدیم بهترین مسیر پیش‌رو ادامه مذاکرات با همتایان جمهوری‌خواهمان در کنگره به جای این نشست است.

ترامپ بعدا گفت که شومر و پلوسی فقط حرف می‌زنند و هیچ عملی انجام نمی‌دهند.

ترامپ قبل از لغو شدن این نشست در توئیتی گفته بود که قرار است با "چاک و نانسی" درباره تداوم فعالیت دولت و باز نگه داشتن آن دیدار کند اما همزمان مدعی شد "آنها خواهان تداوم سیل ورود مهاجران غیرقانونی به کشور بدون هیچ کنترلی هستند و در مورد جرم و جنایت ضعیف عمل می‌کنند و می‌خواهند به شکلی اساسی مالیات‌ها را افزایش دهند".

ترامپ در ادامه نتیجه‌گیری کرد: "من توافقی نمی‌بینم".

این در حالی است که کنگره آمریکا باید یک قانون جدید بودجه‌ای را برای تداوم فعالیت دولت بعد از منقضی شدن لایحه بودجه کوتاه مدتی که در سپتامبر مورد توافق ترامپ و دموکرات‌ها قرار گرفت تصویب کند در غیراین صورت دولت آمریکا تعطیل خواهد شد.

این اقدام احتمالا با موانع ناشی از مسائل سیاسی از جمله پیشنهاد کاهش مالیات ترامپ، تداوم تلاش برای پایان دادن به قانون بهداشت و درمان اوباما(اوباماکر) و اصلاحات مهاجرتی مواجه خواهد شد.

کمیته بودجه‌ای سنا اواخر روز سه‌شنبه اصلاحات مالیاتی ترامپ را در یک نشست که حالت رسمی داشت تصویب کرد اما بعد از توئیت‌های ترامپ اختلافات بالا گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید