ظلم بزرگی که طارمی به خود و هواداران کرد

کدخبر: ۱۹۲۳۹۷
جایزه بهترین های سال آسیا در جالی روز چهارشنبه اهدا شد که یک حسرت بر دل فوتبالدوستان ایرانی باقی ماند.
ظلم بزرگی که طارمی به خود و هواداران کرد

حق با مهدی طارمی بود. در محرومیت 4 ماهه او از دنیای فوتبال، خیریتی وجود داشت اما برای چه کسی؟‌ بیشتر از همه برای عمر خریبین. مهاجمی که دیروز مرد سال 2017 آسیا لقب گرفت. عمر در رده ملی، دستاوردهای مهدی طارمی را نداشت. در بازی برگشت فینال آسیا، کم‌فروغ ظاهر شد اما همان دو مسابقه رویایی در برابر پرسپولیس کافی بود تا او مهم‌ترین جایزه فردی قاره را به دست بیاورد. خریبین، جایزه‌اش را از پرسپولیس گرفت. درست همان وقتی که طارمی به دلیل محرومیت از حضور در ترکیب قرمزها جا مانده بود، خریبین هر موقعیت را در مقابل دروازه بیرانوند به گل تبدیل می‌کرد تا الهلال به فینال نزدیک و نزدیک‌تر شود. انتخاب عمر، نشان داد که جایزه مرد سال آسیا چقدر برای طارمی در دسترس بوده است.

 یکی از انگیزه‌های مهم مهدی برای ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس در تابستان، انتخاب‌شدن به عنوان مرد سال قاره کهن بود. او در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، درخشان ظاهر شد و با دو گل حیاتی‌اش به قطر و چین، سهم مهمی در صعود زودهنگام ایران به روسیه داشت. طارمی در سطح باشگاهی نیز یک سوپراستار تمام‌عیار بود. اگر قرمزها به قهرمانی لیگ قهرمانان می‌رسیدند، تردیدی وجود نداشت که جایزه مرد سال فوتبال آسیا بعد از مدت‌ها به فوتبال ایران برمی‌گردد اما طارمی قبل از سرنوشت‌سازترین دیدارهای آسیایی فصل پرسپولیس، به محاق رفت تا کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز او را از فهرست بازیکنان مدنظرشان خارج کنند.

 پرسپولیس در مقابل الهلال تحقیر شد، خریبین به  استیچ ای.اف.سی رسید اما طارمی لبخند زد،  از تقدیر و سرنوشت سخن گفت و جایزه را به دست خودش به سوری‌ها تقدیم کرد. پورشه طارمی، خودروی گرانقیمتی بود. به اندازه یگ میلیارد و یک جایزه مرد سال فوتبال آسیا!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید