آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله زده کرمان

کدخبر: ۱۹۲۶۶۶
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان هجدک کرمان را تشریح کرد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق متاثر از زلزله 6.1 ریشتری هجدک تا ساعت 6 صبح امروز اظهار کرد: پس از این زلزله ۳۰ شهر و روستا ارزیابی شدند و در حال حاضر امدادرسانی به ۱۱ روستا در بخش هجدک، شهرستان راور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۹۹۰ نفر امدادرسانی شده است، گفت: با برپایی ۱۹۸ دستگاه چادر در ۴ اردوگاه این افراد اسکان اضطراری داده شده‌اند. همچنین تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تخته پتو، ۳۹۶ تخته موکت، ۱۶۳ شعله والور و بیش از ۱۰۰۰ قوطی انواع کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

سلیمی در مورد توان عملیاتی به کار گرفته شده برای امدادرسانی گفت: ۷۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۴ تیم و با استفاده از ۲۱ دستگاه خودروی عملیاتی کار امدادرسانی را انجام دادند.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز گزارش عملیات سازمان امداد و نجات در ۲۴ ساعت گذشته را نیز تشریح کرد و گفت: در طول این مدت مجموعا ۵۷ ماموریت صورت گرفته و به ۸۲ نفر امدادرسانی شده است.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه اضافه کرد: ۴۴ نفر در این عملیات‌ها توسط امدادگران نجات پیدا کردند و ۳۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین به ۳۳ نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شد.

فتحی به آمار رهاسازی در عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد عملیات رهاسازی صورت گرفت که در این عملیات‌ها ۱۳ مصدوم در سوانح ترافیکی رهاسازی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید