کنارگذاشتن یک بازرس ارشد از تیم ویژه مسئول بررسی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

کدخبر: ۱۹۲۷۰۹
دو روزنامه آمریکایی روزگذشته(شنبه)گزارش دادند، کمیته ویژه مسئول بررسی مسئله مداخله احتمالی روسیه درانتخابات ریاست جمهوری 2016آمریکا یک بازرس ارشد اف.بی.آی را از این کمیته به دلیل تبادل پیام و متن با یکی از همکارانش که بیانگر دیدگاههایش علیه ترامپ بود، کنار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست نام این بازرس را ' پیتر استرواک'( Peter Strzok) معاون امور ضد اطلاعات اف.بی.آی عنوان کردند.

پس از بررسی های بازرس کل وزارت دادگستری در مورد این پیام ها و متن های پیتر استرواک، وی تابستان گذشته در دپارتمان منابع انسانی اف بی آی مشغول به کارشد. یک منبع مطلع تایید کرد که استرواک به دلیل این پیام هابا انگیزه های سیاسی به دپارتمان منابع انسانی اف.بی.آی انتقال یافته است.

این دو روزنامه آمریکایی در گزارش خود عنوان کردند: پیتر استرواک نقش کلیدی در تحقیقات اف بی آی در پرونده استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل های شخصی اش در دوران تصدی وی در سمت وزیر خارجه داشت.

بر اساس اعلام این روزنامه های آمریکایی، طی این تحقیقات در مورد هیلاری کلینتون و همچنین زمان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، استرواک و یک همکارش در اف.بی.آی پیام هایی را رد وبدل کردند که نشان ازتحقیر کردن دونالد ترامپ نامزدآن زمان جمهوری خواهان درانتخابات و حمایت از رقیب دمکراتش هیلاری کلینتون بود.

دفتر رابرت مولر مسئول کمیته ویژه تحقیقات در مورد دخالت های روسیه برکناری پیتر استرواک از این کمیته را تایید اما دلیل ان را اعلام نکرده است.

دفتر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نیز روز گذشته در بیانیه ای بررسی تبادل این پیام ها میان برخی عوامل اف.بی. آی را تایید کرد.

مقامات اعمال قانون نگران بودند که ترامپ و حامیانش از افشای این متن و پیام ها برای زیر سوال بردن اعتبار تحقیقات کمیته ویژه تحت نظارت رابرت مولر استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، «رابرت مولر» رئیس پیشین اف‌بی‌آی اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید