نیروهای سوریه دموکراتیک از آزادی کامل شرق رود فرات خبر دادند

کدخبر: ۱۹۲۸۲۰
نیروهای سوریه دموکراتیک از آزادسازی کرانه شرقی رود فرات در دیرالزور از دست داعش با کمک روسیه و ائتلاف تحت امر آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، غسان الیوسف، رئیس مشترک "شورای مدنی دیرالزور" که اداره مناطق تحت کنترل کردها در استان دیرالزور را بر عهده دارد، اعلام کرد که این شورا به دنبال همکاری جدی با دولت روسیه و نیروهای این کشور جهت برآوردن نیازهای ساکنان این مناطق و ایجاد امنیت با تشکیل کمیته‌های هماهنگی و اتاق عملیات مشترک نظامی و غیرنظامی است.

وی افزود:‌ از طریق برنامه‌های مشترک و همکاری جدی می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز یکشنبه از آزادی کامل شرق رود فرات از وجود داعش با کمک نیروهای روسیه و ائتلاف آمریکا خبر دادند.

در کرانه غربی رود فرات نیز ارتش سوریه حملاتی را به داعش انجام داد. عملیات ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک در دو کرانه غربی و شرقی رود فرات و به صورت جداگانه انجام می‌شود. ائتلاف آمریکا نیز با ارتش روسیه برای ممانعت از برخورد میان نیروهای دو طرف به هماهنگی می‌پردازد.

روسیه عملکرد آمریکا را زیر سوال برد

پایگاه حمیمیم در سوریه که مسئول اجرای برنامه‌های روسیه در سوریه است نیز اعلام کرد، تلاش آمریکا برای افزایش نیروها و پایگاه‌هایش در سوریه نقض قوانین بین المللی و به منزله ناکام گذاشتن تلاش‌های مسکو برای پایان دادن به درگیری در سوریه است. این در حالی است که

پایگاه حمیمیم روز یکشنبه اعلام کرد: تلاش آمریکا برای افزایش نیروها و پایگاه‌هایش در سوریه نقض قوانین بین‌المللی و به منزله ناکام گذاشتن تلاش‌های مسکو برای پایان دادن به درگیری در سوریه است.

این اظهارات همزمان با سفر الکس کیم، معاون فرمانده پایگاه حمیمیم روسیه به استان دیرالزور ایراد شد.

وی در نشستی با فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک و شورای مدنی دیرالزور در منطقه الصالحیه گفت: نیروهای روسی حمایت زیادی از نیروهای "سوریه دموکراتیک" برای آزادی شرق فرات از چنگ داعش به عمل آوردند. جنگنده‌های روسی ۶۷۲ حمله را انجام داده و طی آن ۱۴۵۰ هدف داعش را مورد حمله قرار دادند.

این ژنرال روس گفت: بعد از بیرون راندن داعش از مناطق شرق رود فرات باید اوضاع این مناطق به روال طبیعی بازگردد برای همین مرکزی برای تشکیل شورایی از تمامی رهبران قبایل و عشایر و گروه‌های این منطقه جهت بازسازی آن تشکیل شده است.

از سوی دیگر منابع میدانی در حومه دمشق اعلام کردند که روسیه مراکز نظامی خود در سه منطقه اردوگاه الوافدین، جسرین و حرزما را از این مناطق برداشته است. منابع دلیل این اقدام را احتمال آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق دانستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید