آغاز نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

کدخبر: ۱۹۲۸۹۱
نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز با حضور وزیر خارجه قطر در قصر البیان در کویت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز در قصر «البیان» در کویت آغاز شد.

این اولین بار است که بعد از بحران کشورهای عربی در ۵ ژوئن گذشته، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی مشترک حضور پیدا می کنند. این ۱۴۴ نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری سی و هشتمین دوره نشست سران این شورا است که قرار است فردا سه شنبه برگزار شود.

«صباح خالد الحمد الصباح» معاون اول رئیس شورای وزیران کویت و وزیر خارجه این کشور به عنوان اولین سخنران این نشست را افتتاح کرد و طی آن اعلام کرد که این نشست در پی درک خطراتی که امنیت و ثبات کشورهای عربی را تهدید می کند شکل گرفته است و در آن بر اهمیت همکاری و وحدت و برادری میان کشورهای عربی عضو تأکید خواهد شد.

وی همچنین ضمن پافشاری بر اهمیت این دیدار از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست تا با قدرت به مسیر بازسازی قدرت و توانمند سازی این سازمان بازگردند و از تجاربی که طی سال های گذشته برای این شورا ایجاد شده است درس بگیرند.

«محمد عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در این نشست حضور دارند. وزیر خارجه قطر پیشتر به بی بی سی گفته بود که تمیم بن حمد امیر قطر در نشست روز سه شنبه در کویت حضور پیدا خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید