آزمون: مگر ماریا خواهرم است که مجبورش کنم؟

کدخبر: ۱۹۲۹۱۰
قرعه کشی جام جهانی برگزار شد و پوشش خوب مجری زن این مراسم باعث شد که ایرانی‌ها هم بتوانند به صورت زنده شاهد آن باشند. اتفاقات قبل از این مراسم هم خیلی حاشیه ساز شد. ماجراهایی مثل درخواست سردار از ماریا کوماندنایا برای پوشش بهتر و تشکر بعدی سردار از این مجری هم به حاشیه‌ها دامن زد.
آزمون: مگر ماریا خواهرم است که مجبورش کنم؟

 سردار اما در گفتگو با روزنامه ایران در این باره توضیحاتی داده است:

خیلی‌ها دخالت تو در نوع پوشش لباس مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی را  بی مورد دانستند و انتقادهایی مطرح کردند. انتقادهایی که به نظر می‌رسد صبر تو را هم لبریز کرده.

وقتی ماریا می‌گوید به نفع خودم است که به عنوان مجری برنامه لباس مناسب بپوشم، دیگر جای هیچ انتقادی باقی نمی‌ماند. نقدها را می‌خوانم و اگر منطقی بود، انجام‌شان می‌دهم. نمی‌دانم چکار کردم که این گونه مورد انتقاد قرار گرفتم. نوشته‌اند سردار مجری برنامه را اجبار کرد تا با پوشش مناسب در مراسم حاضر شود. مگر ماریا خواهرم است که او را اجبار کنم؟ درخواست دوستانه دادن با اجبار واقعاً فرق دارد. متأسفانه همین افراد ادعا می‌کنند که فرهنگ‌شان بالا است اما از نظر من در این زمینه زیر صفر هستند. آنها جزو شبکه‌هایی هستند که خارج از کشور حضور دارند و مردم را تحریک می‌کنند.

شاید حرف‌های جدید تو دوباره مورد انتقاد آنها قرار بگیرد. این مسأله برای تو مهم نیست؟

به هیچ وجه. از کسی ترسی ندارم و همیشه حرفم را می‌زنم. اینها فقط یاد گرفته‌اند آدم‌ها را خراب کنند. اگر بخواهند رو در روی آنها می‌نشینم و حرف‌هایم را می‌زنم. اصلاً اگر شما هم خواستید پیامک‌هایی که بین من و ماریا رد و بدل شد را برایتان می‌فرستم تا بدانید خواسته من دوستانه بود و نه اجباری. مطمئن باشید اگر ماریا درک نداشت، هیچ وقت این درخواست را با او در میان نمی‌گذاشتم.

بعد از پایان قرعه‌کشى، ماریا توئیتى منتشر کرد و نوشت ایران، راضى شدى؟ منظور او رضایت از پوشش مناسبش بود؟

نمى‌دانم چرا همه فکر مى‌کنند او از لباس پوشیدنش گفته. اگر منظورش پوشش مناسب بود، مى‌نوشت آیا از پوشش من راضى بودید؟ من با او صحبت کردم. توئیت او درباره گروه ایران در جام جهانى است. منظورش هم این است که آیا از قرعه راضى هستید؟

در ماجرای ماریا کوماندنایا هم با جملاتی تند به تو حمله کردند. اصلاً از ابتدا می‌گویی در این چند روز چه گذشت و چه اتفاق‌هایی رخ داد؟

من مردم را واقعاً درک نمی‌کنم. خیلی‌ها دوست داشتند قرعه‌کشی جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند. در ایران هستند مردمی که دسترسی به ماهواره یا اینترنت ندارند. به عنوان نمونه مردم زلزله‌زده کرمانشاه یا خیلی‌های دیگر در نقاط مختلف کشور. آنها از من خواستند به دلیل ارتباطی که با ماریا داشتم، این مسأله را به اطلاع او برسانم. من هم با ماریا صحبت کردم و به او گفتم آیا ممکن است این کار را انجام بدهی و طوری لباس بپوشی که مردم، نه تنها در ایران که در تمام کشورهای اسلامی بتوانند مراسم را به طور زنده تماشا کنند؟ ماریا همان لحظه پذیرفت که این کار را انجام بدهد. این برمی‌گشت به درک بالای او. ضمن اینکه خودش گفت از قبل به این فکر بود که مقابل دوربین با پوشش مناسب حاضر شود.

سردارآزمون

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید