پرسپولیس عناوین فردی و تیمی را درو کرد

کدخبر: ۱۹۳۱۷۲
پرسپولیس با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها، هم قهرمانی نیم فصل را قطعی کرده و همه عناوین فردی را هم در اختیار دارد.
پرسپولیس عناوین فردی و تیمی را درو کرد

قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در فصل گذشته و حضور کمرنگ در نقل و انتقالات، باعث شد نگرانی بی انگیزه شدن بازیکنان آن‌ها برای فصل جدید شکل بگیرد. محرومیت طارمی و ماجراهای پس از آن هم نگرانی پرسپولیسی‌ها را از سرنوشت این فصل بیشتر کرد اما آن‌ها حتی بهتر از فصل قبل، قهرمانی نیم فصل را جشن گرفته‌اند.

پرسپولیس با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به پارس جنوبی، قهرمان نیم فصل شده و در صورتی که بازی عقب افتاده با صنعت نفت را هم ببرد این اختلاف به ۷ امتیاز می‌رسد. آن‌ها با ۲۵ گل زده، بهترین خط حمله لیگ را به صورت مشترک با پدیده در اختیار دارند. گلزنی به صنعت نفت، پرسپولیس را به تنهایی صاحب بهترین خط حمله لیگ خواهد کرد. پرسپولیس با ۶ گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ هم هست و ۳ گل کمتر از استقلال دومین خط دفاع موفق لیگ خورده است که جایگاه آن‌ها را تثبیت می‌کند.

علاوه بر رکوردهای تیمی، پرسپولیس در زمینه رکوردهای فردی هم صاحب همه عناوین لیگ برتر است. علی علیپور، با ۸ گل به صدر جدول گلزنان رسیده و محسن مسلمان، با ۷ پاس گل توانسته بیشترین گل را در لیگ برتر بسازد. علیرضا بیرانوند هم با ۹ کلین شیت و اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر دروازه‌بان‌های لیگ، بیشترین کلین شیت را به نام خودش ثبت کرده است.

علاوه بر این‌ها، تماشاگران پرسپولیس هم با میانگین ۳۸،۸۳ هزار نفر، بیشتر از هر تیم دیگری بازی‌های تیم‌شان را از نزدیک تماشا کرده‌اند. حتی اگر بازی پرسپولیس و صنعت نفت هیچ تماشاگری نداشته باشد هم پرسپولیس با میانگین بیش از ۳۳ هزار تماشاگر، همچنان بالاتر از تیم دوم یعنی استقلال با ۲۵،۷ هزار تماشاگر صدرنشین خواهد بود. در آمار استقلال، یک بازی با گسترش فولاد که این تیم از حضور تماشاگرانش محروم بود محاسبه نشده است.

پرسپولیسی‌ها این بار علاوه بر قهرمانی نیم فصل، همه عناوین تیمی و فردی را هم در پایان نیمه اول لیگ به نام خودشان زده‌اند. قهرمانی، بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، آقای گل، آقای پاس گل، آقای کلین شیت و بیشترین تماشاگر، همگی به نام یک تیم سند خورده‌اند./ سایت نود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید