با ویژگی های آپدیت جدید تلگرام آشنا شوید

کدخبر: ۱۹۳۳۶۰
نخستین تغییری که ورژن 4.6 تلگرام به خود دیده به وجود تنظیمات تفکیک شده برای دانلود خودکار فایل ها و ذخیره تصاویر مربوط می گردد.
با ویژگی های آپدیت جدید تلگرام آشنا شوید

دیروزنسخه 4.6 تلگرام منتشر شد و با وجود اینکه معمولا نسخه iOS و اندروید تلگرام با هم آپدیت می شوند اما این بار ورژن آی دوایس ها پیش قدم شده و جدیدترین بروزرسانی را زودتر دریافت کرده است. نخستین تغییری که ورژن 4.6 تلگرام به خود دیده به وجود تنظیمات تفکیک شده برای دانلود خودکار فایل ها و ذخیره تصاویر مربوط می گردد.

مثلا بخش دانلود مدیاها برای بعضی مخاطبین را روی هر دو اینترنت دیتا و وای فای گذاشته و دانلود خودکار در گروه ها را محدود به وای فای کنید. برای تنظیمات این قسمت باید به قسمت Settings Data & Storage بروید. از دیگر تغییرات این نسخه می توان به ساده تر شدن ریپلای پیام ها اشاره کرد.

در گذشته اگر می خواستید به یک پیام جواب دهید، باید ابتدا روی آن کلیک می کردید و سپس گزینه Reply را انتخاب می کنید. حالا برای ریپلای کردن کافیست هر پیامی که می خواهید را به سمت چپ بکشید. از این پس نیز در پیش ‌نمایش لینک های اینستاگرام و توییت هایی که دارای چند تصویر هستند، عکس ها به صورت یک آلبوم نمایش داده می شوند.

این ویژگی پیشتر در حالت آزمایشی قرار داشت. یکی دیگر از قابلیت های جالب نسخه 4.6 تلگرام ویجت HTML تعبیه شده برای پیام‌ها در کانال‌ها و گروه‌های عمومی است. مثلا می خواهید کاربر با کلیک به همان پست یا پیام مد نظرتان برود. برای این کار می توانید لینک همان مطلب را بگذارید تا با کلیک روی آن مخاطب به محتویات مربوطه فرستاده شود.

افزایش سرعت برنامه، پشتیبانی از آلبوم‌ها در گفتگوهای محرمانه، برطرف کردن مشکل برنامه در سیستم عامل iOS 6، افزودن پشتیبانی کامل از پروتکل MTProto 2.0، و استفاده از P2P برای افزایش کیفیت تماس ها با مخاطبین از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید