امتحان سخت برای برانکو و شفر

کدخبر: ۱۹۳۴۵۴
دیروز کمیته مسابقات سازمان لیگ برنامه نیم فصل دوم لیگ هفدهم را اعلام کرد. با کنار هم گذاشتن این برنامه با برنامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود که کار دو تیم مطرح پایتخت در اسفند ماه بسیار دشوار است.
امتحان سخت برای برانکو و شفر

پرسپولیس و استقلال در اسفند ماه 3 بازی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا دارند و 2 بازی در چارچوب لیگ برتر ایران. اما نکته مهم این است که یکی از بازی‌های داخلی دو تیم در اسفند ماه دربی است!‌ در واقع دو تیم باید بعد از دومین بازی‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازی هفته هفته بیست و چهارمشان را برگزار کنند و بعد هم در داربی 86 در روز 10 اسفند مقابل هم بایستند!‌ چند روز بعد هم باید بازی هفته‌های سوم و چهارم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند.

نگاهی به برنامه مسابقات دو تیم در اسفند ماه نشان می‌دهد که کار استقلال در این برهه سخت‌تر از پرسپولیس است. می‌پرسید چرا؟ روز اول اسفند هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. استقلال (احتمالا در کشور ثالث) میزبان الهلال است و پرسپولیس در قطر میهمان السد. تنها 4 روز بعد هفته بیست و چهارم لیگ که هفته ماقبل داربی محسوب می‌شود برگزار خواهد شد. پرسپولیس در تهران میزبان استقلال خوزستان خواهد بود و استقلال میهمان فولاد خوزستان. 5 روز بعد یعنی دهم اسفند حساس‌ترین بازی نیم‌فصل دوم در تهران برگزار می‌شود و استقلال و پرسپولیس مقابل هم قرار می‌گیرند.

دشواری کار استقلال از این به بعد هم بیشتر می‌شود. چرا که این تیم بعد از داربی تهران باید به امارات برود تا با العین بازی کند. این بازی روز 15 اسفند برگزار می‌شود. یک روز پیش از این بازی پرسپولیس در تهران میزبان الوصل امارات است. 6 روز بعد از هر کدام از این بازی‌ها هم بازی برگشت برگزار خواهد شد. یعنی پرسپولیس روز 22 اسفند باید در امارات با الوصل بازی کند و 23 اسفند استقلال در تهران میزبان العین است.

کمی دقت نشان می‌دهد که تعداد سفرهای استقلال در این برهه بسیار بیشتر است و استقلال دائما باید از این شهر به آن شهر و از این کشور به آن کشور برود. اما پرسپولیس فقط دو سفر خارجی در ابتدا و انتهای اسفند دارد. استقلال باید بین شهرهای تهران، اهواز، تهران، دوبی و باز هم تهران در رفت و آمد باشد. اما پرسپولیس بین دو سفر خارجی‌اش فقط در تهران بازی می‌کند. به این ترتیب بلایی که در اسفند ماه سال گذشته بر سر پرسپولیس آمد منتظر استقلال است و وینفرد شفر روزهای بسیار دشواری در پیش دارد. البته کار پرسپولیس هم آسان نیست اما این تیم تجربه سال گذشته را دارد و احتمالا با سختی‌های این دوره راحت‌تر کنار می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید