برنی سندرز: زمان مناسبی برای استیضاح ترامپ نیست

کدخبر: ۱۹۳۵۲۳
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا هشدار داد: «اقدام بی موقع» و تعجیل در استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موثر نیست و فکر می کنم اکنون زمان مناسبی برای چنین اقدامی نیست.

ایرنا : هیل نوشت، سناتور ایالت ورمونت آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه «میت دِ پرس» شبکه ان بی سی، گفت: اقدام زودتر از موعد در این زمینه موثر نیست و باید مردم آمریکا را مطلع کرد زیرا نمی خواهیم استیضاح را به یک مساله حزبی تبدیل کنیم.

این سناتور آمریکایی در عین حال افزود: اگر «رابرت مولر» رئیس کمیته ویژه تحقیقات درباره روسیه، شواهدی را پیدا کند که نشان دهد کمپین ترامپ با مقام های روس تبانی کرده است، دلایلی برای استیضاح وجود خواهد داشت.

سندرز با اشاره به تحقیقات مولر درباره مداخله (ادعایی) روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: به نظر من روندی وجود دارد که باید دنبال شود. من فکر می کنم مولر در این تحقیقات بسیار خوب عمل می کند.

وی همچنین گفت: فکر می کنم که تاکنون به این مرحله نرسیده باشیم و این همه آن چیزی است که درتحقیقات مولر مدنظر است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با تلاش ها برای استیضاح ترامپ مخالفت کرد. اکثریت دمکرات ها به طرح استیضاح ترامپ رای منفی دادند.

به گزارش ایرنا، «ال گرین» نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ را ارائه داد که با ۳۶۴ رای منفی با ۵۸ رای مثبت مواجه شد. گرین، نماینده ایالت تگزاس با این استدلال که دوره ریاست جمهوری ترامپ مملو از تعصب و نژادپرستی است و ترامپ کفایت ریاست جمهوری را ندارد؛ خواستار برکناری ترامپ شد.

گرین در قطعنامه هشت صفحه ای خود که در مجلس نمایندگان قرائت شد، ترامپ را به «تخطی از قانون» متهم و خاطرنشان کرد این اقدامات «به زیان جامعه آمریکاست.»

«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دمکرات ها در مجلس نمایندگان و «استنی هویر» از دیگر چهره های ارشد دمکرات ها گفته بودند: اکنون زمان مناسبی برای بررسی طرح استیضاح نیست.

یکی از مواردی که موضوع استیضاح ترامپ را به بحث داغ محافل سیاسی آمریکا تبدیل کرده، دخالت وی در اجرای عدالت است.

در این ارتباط، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که وکیل کاخ سفید، ترامپ را از دروغگویی «مایکل فلین» مشاور امنیتی ملی پیشین او به مایک پنس معاون اولش و اف بی آی مطلع کرده بود.

با این حال، ترامپ از «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی خواسته بود به تحقیقات در مورد فلین پایان دهد؛ واقعیتی که می تواند ترامپ را با اتهام پیشگیری از اجرای عدالت و استیضاح روبرو کند.

به تازگی، در پی سریال استعفاهای اعضای کنگره آمریکا به دلیل رسوایی های اخلاقی، سناتور سندرز در توئیتی ترامپ را به کناره گیری از ریاست جمهوری دعوت کرد.

سندرز در پیامی توئیتری با استناد به فایلی صوتی از سخنان ترامپ درباره سوء رفتارش با زنان، نوشت: رئیس جمهوری داریم که در نواری تایید کرد که به زنان تجاوز کرده است. امیدوارم که او به آنچه در حال روی دادن است توجه کند و به استعفا فکر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید