اندونزیایی ها برای چهارمین روز پیاپی علیه اقدام ترامپ اعتراض کردند

کدخبر: ۱۹۳۵۶۶
اندونزیایی ها امروز (دوشنبه) در چهارمین روز از اعتراضات خود علیه اقدام 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت صهیونیست ها، پرچم آمریکا و رژیم صهیونسیتی را در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا به آتش کشیدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای 'ای.بی.سی'، صدها معترض اندونزیایی از گروه جوانان اسلامی این کشور با تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا، علاوه بر پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا، همچنین آدمک ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز آتش زدند.

معترضان اندونزیایی امروز هم با خود دست نوشته هایی با شعارهایی از قبیل 'سفارت آمریکا از قدس بیرون برو' و 'ما حامی فلسطینان هستیم' همراه داشتند.

علاوه بر اعتراضات امروز، روز گذشته نیز هزاران مسلمان اندونزیایی در سراسر این کشور در تظاهرات گسترده ای ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین مخالفت خود را با اقدام ترامپ نشان دادند.

تظاهرات روز گذشته مردم اندونزی که بیش از 10 هزار نفر در آن شرکت داشتند توسط حزب عدالت مرفه اندونزی سازماندهی شده بود.

بر اساس این گزارش، 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی نیز با محکوم کردن این اقدام ترامپ، آن را نقض قطعنامه های سازمان ملل خواند.

اندونزی دارای روابط دپیلماتیک با رژیم صهیونیستی نیست و در گذشته نیز همواره از حامیان اصلی مبازرات فلسطینان برای تشکیل دولت فلسطینی بوده است.

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کرد که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آنها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید