هک شدن تجهیزات یک فرودگاه

کدخبر: ۱۹۳۵۸۷
اطلاعات محرمانه سیستم‌های رایانه‌ای و سایبری فرودگاه پرث در استرالیا احتمالا توسط یک هکر ویتنامی هک شده و به سرقت رفته است.
هک شدن تجهیزات یک فرودگاه

کوین براون - مدیر ارشد اجرایی فرودگاه پرث در استرالیا - در بیانیه ای عنوان کرد :" ما در سال گذشته میلادی ۲۰۱۶ که متوجه نفوذ یک هکر معروف ویتنامی به یکی از شبکه‌های فرودگاه شدیم، موضوع را سریعا به سازمان امنیت سایبری استرالیا و پلیس فدرال استرالیا مخابره کردیم ".

وی در ادامه افزود:"همکاری و تلاشهای بی وقفه این دو سازمان موجب شد تا مجرمان سایبری و منشا حملات سایبری و هک صورت گرفته به سرعت شناسایی شده و تحت پیگیری های قضایی قرار بگیرند".

وی بر این باور است که انگیزه و هدف مجرمان سایبری و هکرها دسترسی به اطلاعات کارت‌های اعتباری و بانکی مسافران و سایر کارمندان بوده است.

در حمله سایبری که در سال گذشته اتفاق افتاد، هیچ اطلاعات شخصی از مردم و مسافران نظیر اطلاعات بانکی و کارت های اعتباری آنها به سرقت نرفت و هکرها توانستند تنها به اسناد و مدارکی که در فرودگاه پرث استرالیا بایگانی شده و نگهداری می شد، دسترسی یابند. از آن پس فرودگاه پرث تصمیم گرفت که به منظور ارتقای سیستم های امنیتی خود ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری و هزینه کند تا کمتر در معرض حملات سایبری و هک قرار بگیرد.

مک گیبون – مشاور امنیت سایبری نخست وزیر استرالیا – اظهار کرد که این بار هکر ویتنامی به حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مربوط به فرودگاه نظیر جزییات امنیت فیزیکی و حراست فرودگاه و همچنین نقشه های ساختمان های فرودگاه پرث دسترسی پیدا کرده است. البته وی تاکید کرده که این هکر معروف نتوانسته است به رادارهای سیستم های فرودگاه دست یابد.

وی در ادامه گفت که فرودگاه پرث پس از دریافت و شناسایی این حمله سایبری آن را به سازمان امنیت سایبری و دولت فدرال استرالیا اطلاع داد و پس از انجام ردیابی و پیگیری های مربوطه، پلیس استرالیا دریافت که هک مذکور از جانب کشور ویتنام اتفاق افتاده است و درصدد دستگیری و محاکمه مجرم یا مجرمان سایبری هستند.

بنابر گمانه زنی ها و گفته های پلیس فدرال، هک از سوی همان هکر معروف ویتنامی موسوم به "های" است که علاوه بر هک و نفوذ به اطلاعات فوردگاه پرث در سال گذشته، پیشتر هم به هک وب سایت های ویتنامی نظیر سایت بانک ها، زیر ساخت های ارتباطات و فناوری و روزنامه انلاین ارتش متهم شده بود./ ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید