کاخ سفید: قصد خارج کردن نیروهایمان از سوریه را نداریم

کدخبر: ۱۹۳۶۶۰
کاخ سفید اعلام کرد که به رغم دستور رئیس‌جمهوری روسیه برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه، اما آمریکا قصد ندارد نیروهایش را از سوریه خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: به رغم اینکه روسیه تصمیم گرفته نیروهایش را از سوریه خارج کند اما نیروهای آمریکا در سوریه می‌مانند. آمریکا همچنان به پیشروی و اتخاذ تمامی اقدامات برای پیروزی بر داعش در تمامی جبهه‌ها ادامه می‌دهد. نیروهای آمریکایی همچنان به اقدامات خود برای ریشه‌کن کردن داعش ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت تروریست‌ها به سوریه شوند.

اریک باهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز تأکید کرده بود که دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای خارج کردن نیروهایش از سوریه بر اقدامات و اولویت‌های آمریکا در سوریه تأثیری نخواهد داشت.

پنتاگون اعلام کرده که در تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهایش از سوریه تردید دارد و با وجود این تصمیم ائتلاف به اقداماتش در سوریه برای حمایت از نیروهای محلی جهت شکست داعش و بازگشت آوارگان ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع آمریکا اواخر ماه میلادی گذشته به شکل رسمی اعلام کرد که تعداد نیروهای این کشور در سوریه به ۱۷۲۰ نظامی می‌رسد.

همچنین دفتر مطبوعاتی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد، قصد دارد با روسیه برای ممانعت از وقوع حوادث با روسیه در سوریه همکاری کند تا مهمترین هدف این ائتلاف یعنی نابودی داعش محقق شود.

در این بیانیه آمده است، طبق ارزیابی‌های ائتلاف کانون داعش در مرکز رود فرات تنها باقی مانده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر نوشته بود که آمریکا به دنبال حفظ حضور نظامی خود در شمال سوریه حتی بعد از شکست داعش است.

در همین راستا، مصطفی بالی، مدیر اداره رسانه در نیروهای "سوریه دموکراتیک" تأکید کرد که این نیروها تنها از طریق اخبار رسانه‌ها در جریان  عقب‌نشینی روسیه از سوریه قرار گرفته‌اند و این تحولات به آن‌ها ربطی ندارد.

وی گفت: ما معتقدیم که اقدام روسیه به معنای عقب‌نشینی نیست بلکه استقرار مجدد نیروهایش در مناطق جدید است.

بالی گفت: ارتش روسیه از ارتش سوریه حمایت می‌کند و همین یکی از دلایل بقای ارتش نظام است و ما بر همین اساس با نیروهای روسی تعامل می‌کنیم.

پوتین روز دوشنبه در دیدارش با بشار اسد، همتای سوری خود در پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه دستور عقب‌نشینی جزئی نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد.

در این راستا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که عقب‌نشینی نیروهای روسی از سوریه عملا آغاز شده است.

وی در عین حال گفت که زمان عقب‌نشینی این نیروها به اوضاع میدانی سوریه بستگی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید