«ببرهای شب» چین وارد جنگ در سوریه شدند

کدخبر: ۱۹۴۰۳۳
فارس: نیروهای نظامی چین موسوم به «ببرهای شب» از چند روز پیش وارد بند طرطوس سوریه شده و قصد دارند در غوطه شرقی با تروریستها مبارزه کنند.
«ببرهای شب» چین وارد جنگ در سوریه شدند

منابع خبری از مشارکت نیروهای نظامی چین در عملیات مبارزه با تروریستهای حاضر در سوریه خبر میدهند.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که با مشارکت چین در عملیات نابودی تروریستهای حاضر در غوطه شرقی سوریه، مشخص میشود که یک قدرت جهانی دیگری، علنا موضع رسمی دمشق، مسکو و تهران را پذیرفته است.

به گفته اسپوتنیک، نیروهای نظامی ویژه چین موسوم به «ببرهای شب» از چند روز پیش وارد بند طرطوس سوریه شده اند.

چندی پیش از این، مقامات سوریه اعلام کردند که «وانگ یی» وزیر خارجه چین «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به حضور پذیرفته است.

وزیر خارجه چین در دیدار مذکور، از تلاشهای سوریه در مبارزه با تروریسم به ویژه گروه تروریستی موسوم به «جنبش ترکستان شرقی» قدردانی کرد.

منابع خبری اعلام کردند که مشاور اسد با مسئولان نظامی چین، مسئله مشارکت نیروهای ویژه چینی در عملیات مبارزه با تروریستهای ترکستان شرقی را بررسی کرده است؛ گروهی که در ریف دمشق مشاهده شده است.

این گروه از سال 1993 بیش از 200 حمله تروریستی به اراضی چین داشته است. عناصر این گروه در این منطقه از سوریه در کنار تروریستهای تحریر الشام حضور دارند.

از اواسط سال 2016، پس از دیدار یک دریادار چینی با  «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه، پکن به صورت منظم مستشاران نظامی خود را به سوریه اعزام میکند.

مقامات سوریه در سال 2015 اجازه دادند که 5 هزار نظامی چینی وارد خاک سوریه شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید