ترامپ مهاجرانی را که از طریق لاتاری وارد آمریکا شده‌اند، «زباله» خواند!

کدخبر: ۱۹۴۱۱۳
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار اظهارات ضدمهاجرتی خود، به مهاجرانی که از طریق ویزای گوناگونی وارد این کشور شده‌اند، توهین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی ملی آف‌بی‌آی اظهارات ضدمهاجرتی خود را بار دیگر تکرار کرد. او در این مراسم، مهاجرانی را که از طریق برنده شدن در لاتاری (ویزای مهاجرتی گوناگونی) به آمریکا مهاجرت می‌کنند، زباله خواند و گفت آنها از میان زباله‌ها انتخاب شده‌اند و «بدترینِ بدترین‌ها» هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مراسم با اشاره به دو حمله تروریستی اخیر در نیویورک گفت: «هر دو تروریست از طریق برنامه مهاجرتی ناکارآمدی به کشور ما آمده‌اند، که به سرعت در حال رفع اشکال آن هستیم. یکی (از تروریست‌ها) از طریق مهاجرت زنجیری و دیگری از طریق ویزای لاتاری آمده است. آیا فکر می‌کنید کشور‌ها بهترین افرادشان را به ما می‌دهند؟ نه. این چه نظامی است؟ آن‌ها (مهاجران) با یک لاتاری (قرعه‌کشی) وارد می‌شوند. آن‌ها (دیگر کشورها) بدترین افرادشان را به ما می‌دهند و آن‌ها (مهاجران) را در یک سطل زباله قرار می‌دهند».

ترامپ در ادامه از «چاک شومر» سناتور دموکرات آمریکایی، به دلیل کمک به شکل گرفتن برنامه ویزای گوناگونی وزارت خارجه انتقاد کرد و وعده داد کنگره را برای تغییر دادن آن متقاعد کند.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا، نیز در بیانیه‌ای اظهارات ترامپ را تایید کرد و گفت: «رئیس‎‌‎جمهور درباره تغییراتی که باید در نظام مهاجرتی ایجاد کنیم کاملا درست می‌گوید. خواهرزاده ۲۰ ساله یک شهروند آمریکایی نباید برای مهاجرت به آمریکا نسبت به یک شخص مستعد و ماهر اولویت داشته باشد».

او همچنین گفت: «با یک برنامه مهاجرتی مانند برنامه استرالیا و کانادا که براساس شایستگی است موافقم. این یعنی مستعدترین و باهوش‌ترین را بپذیریم و «تروریست‌ها»، «قاچاقچیان»، «کلاهبرداران» و کسانی را که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند، رد کنیم».

شایان ذکر است، ویزای گوناگونی مطمئناً صرفا انتخاب ساده افراد از درون یک سطل نیست. برنامه بیست‌ساله‌ها هم شامل کشور‌هایی می‌شود که مهاجران زیادی در آمریکا ندارند. شومر در سال ۱۹۹۰ در کانون تشکیل این برنامه بود.

بر اساس گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، سالانه ۵۰ هزار ویزا برای برنامه بیست‌ساله‌ها تایید می‌شوند. متقاضیان باید تحصیلات دبیرستانی یا حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشند. علاوه بر آن دو سال هم تحت آموزش قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین تعداد زیادی فرم را پر می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید