قصر بزرگ ولیعهد عربستان در فرانسه لو رفت + عکس

کدخبر: ۱۹۴۲۵۹
فارس: روزنامه نیویورک‌تایمز در برابر انکار مستمر دولت عربستان، اسناد مالکیت محمد بن سلمان بر گران‌ترین قصر مدرن فرانسه، یک قایق تفریجی مجلل و گران‌ترین تابلوی لئوناردو داوینچی را منتشر کرد.
قصر بزرگ ولیعهد عربستان در فرانسه لو رفت + عکس

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای به بررسی دارایی‌ها و مخارج هنگفت شاهزاده‌های سعودی و به خصوص شاهزاده خبرساز این روزهای این کشور یعنی «محمد بن سلمان» پرداخته است.

موضوع اصلی این گزارش، قصر مجللی است که بن سلمان در سال ۲۰۱۵ در پاریس خریده و به تازگی، هویت این شاهزاده سعودی به عنوان خریدار گمنام آن لو رفته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: «دو سال پیش که قصر (تازه‌ساز) لوئی چهاردهم به فروش رفت، مجله "فورچونز" آن را "گران‌ترین خانه دنیا" لقب داد و نویسنده مجله مد و زیبایی "تاون اند کانتری" که از دیدن مشخصات این قصر از خود بیخود شده بود، مقاله‌ای در وصف فواره‌های طلایی، مجسمه‌های مرمرین و پارک دالان دالان ۵۷ جریبی آن نوشت؛ اما در میان همه این گزارش‌ها و مقالات توصیفی، جای یک چیز خالی بود: نام خریدار این ملک ۳۰۰ میلیون دلاری.»

حالا مشخص شده که رد این معامله به وارث تاج و تخ عربستان یعنی «محمد بن سلمان» می‌رسد.

خرید این خانه، یکی از معاملات سنگین سال ۲۰۱۵ این شاهزاده عرب بوده؛ وی ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید یک قایق تفریحی و ۴۵۰ میلیون دلار برای خرید یکی از نقاشی‌های «لئوناردو داورینچی» هم هزینه کرده است.

339040_978

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید