کره شمالی بار دیگر ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد

کدخبر: ۱۹۴۲۷۰
در پی تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، خبرگزاری رسمی این کشور، بار دیگر دونالد ترامپ را «پیرِ دیوانه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، در پی تشدید تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن، خبرگزاری رسمی کره شمالی دونالد ترامپ را یک «پیر دیوانه» نامید و به آمریکا هشدار داد که این کشور با نابودی و رسوایی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد که آمریکا از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک پیونگ یانگ که ماه گذشته انجام شد، ترسیده است.

کره شمالی در این پیام اعلام کرد: «ترامپِ پیر دیوانه که از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک ما ترسیده است، به دنبال یک راهکار جدی است. ستیزه جویانِ مخالف جمهوری دموکراتیک خلق کره شامل سفیر آمریکا در سازمان ملل از کلمات بی اساسی مثل «شرایط خطرناک» استفاده می کنند و گستاخانه از کره شمالی می خواهند که «اشتباهی» مرتکب نشود.»

روزنامه «مینجو جانسون» کره شمالی نیز به آمریکا هشدار داد: آمریکا برای جلوگیری از «نابودی و رسوایی» باید «آرامش خود را حفظ کند». ما یکبار دیگر به ترامپ هشدار می دهیم که اگر کشور او از گزینه نظامی استفاده کند، با اقدام شدید کره شمالی مواجه خواهد شد و بیشتر از قبل به داخل باتلاق فرو می رود. بهتر است آنها آرامش خود را حفظ کنند و اگر نمی خواهند با رسوایی و نابودی مواجه شوند، احتیاط کنند.

دونالد ترامپ تاکنون به این هشدار جدید کره شمالی واکنشی نشان نداده است. تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی حملات لفظی دونالد ترامپ به کیم جونگ اون و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره و همچنین آزمایش های موشکی پیونگ یانگ در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است.

 ترامپ هم تاکنون بارها به کیم جونگ اون توهین کرده و او را «مرد موشکی» خطاب کرده است. رئیس جمهور آمریکا حتی یکبار کیم جونگ اون را «چاق و کوتوله» خواند.

جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی در حالی تشدید شده است که احتمال می رود «پیونگ یانگ» به مناسبت سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کند. کارشناسان هشدار داده اند که موشک های کره شمالی هم اکنون این قابلیت را دارد که هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید