جانسون: پس از برکسیت، انگلیس نباید به رعیت اتحادیه اروپا تبدیل شود

کدخبر: ۱۹۴۲۹۲
وزیر خارجه انگلیس گفت این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا نباید فرمانبردار و «رعیت» این اتحادیه باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد انگلیس باید توافق نامه‌ای با اتحادیه اروپا امضا کند که پس از جدا شدن از جمع کشور‌های اتحادیه اروپا شرایط متفاوتی پیدا کند.

او  در گفتگو با نشریه ساندی تایمز گفت: بدون تردید انگلیس پس از عملی شدن برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) باید شرایط متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کند و فرمانبردار اتحادیه اروپا نباشد. اگر انگلیس از قید و بند‌های قوانین اتحادیه اروپا رهایی پیدا نکند، در واقع به «رعیت» این اتحادیه تبدیل خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس که در مبارزات تبلیغاتی پیش از همه‌پرسی ژوئن سال گذشته در انگلیس، خود را به عنوان یکی از معماران و حامیان سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معرفی کرد، خاطرنشان ساخت دولت ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، باید تلاش کند ضمن رها ساختن انگلیس از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا، بیشترین امتیاز ممکن را از عملی شدن برکسیت به دست آورد تا بتواند توافق نامه‌های مناسبی در زمینه تجارت آزاد با دیگر کشور‌ها و مناطق جهان منعقد کند.

جانسون در این مصاحبه تصریح کرد طی روز‌های آینده، دیدگاه خود را درباره یک «برکسیت لیبرال» که در آن امتیاز‌های خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس برجسته شده است، تشریح خواهد کرد.

در همه‌پرسی تعیین سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا که بیست و سوم ژوئن برگزار شد، پنجاه و یک ممیز نه دهم درصد انگلیسی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند و چهل و هشت ممیز یک دهم درصد از آن‌ها خواستار ماندن در اتحادیه اروپا شدند. طبق برنامه قرار است انگلیس به طور رسمی تا پایان مارس سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک کند.

نخست‌وزیر انگلیس به هموطنان خود قول داده است تلاش خواهد کرد دسترسی حداکثری به بازار واحد اروپا را برای کشورش حفظ کند این در حالی است که رهبران اروپایی با این خواسته انگلیس مخالفت می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید