شماره‌های نحس در استقلال

کدخبر: ۱۹۴۳۷۳
در تابستان پررفت‌وآمد باشگاه استقلال، داریوش شجاعیان اولین بازیکنی بود که پیراهن شماره 7 را به او تعارف زدند. ستاره فصل گذشته گسترش فولاد زیرکانه این پیشنهاد را رد کرد و تصمیم گرفت میراث فرهاد مجیدی را تصاحب نکند. شجاعیان با این تصمیم، خودش را از زیر بار فشار خارج کرد اما حسن بیت‌سعید تصمیم دیگری گرفت و شجاعانه، هفت را برای خودش برگزید. حالا حسن بیت‌سعید با این شماره، از استقلال جدا شد. او فصل گذشته با 20 گل و پاس‌گل، یکی از زهردارترین مهره‌های هجومی فوتبال ایران به شمار می‌رفت اما استقلالی‌ها تنها سایه‌ای از بیت‌سعید را در تیم‌شان تماشا کردند.
شماره‌های نحس در استقلال

برای تنزل ترسناک این ستاره، دلایل زیادی مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها، شماره پیراهن او در استقلال است. بخشی از هوادارها بر این باور هستند که حسن، قربانی انتخاب شماره‌اش در تابستان شده است. بعد از جدایی فرهاد مجیدی، پیراهن شماره 7 استقلال برای هیچ بازیکنی خوش‌یمن نبوده و حالا بیت‌سعید هم با این طلسم دست و پنجه نرم کرد.

پیش از حسن بیت‌سعید، عدد تاریخی آبی‌ها در تملک بختیار رحمانی بود. ستاره‌ای که در فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و با تیم کی‌‌روش برای حضور در جام جهانی 2014 به برزیل نیز سفر کرد. طرفداران استقلال، امضای قرارداد با این بازیکن را به اندازه بردن یک جام جشن گرفتند اما بختیار هرگز در استقلال، به بازیکنی که هوادارها انتظارش را می‌کشند تبدیل نشد.رحمانی با پوشیدن شماره هفت، منصوریان را به آینده تیمش امیدوار کرده بود اما در نقل و انتقالات نیم‌فصل، اولین بازیکنِ لیست مازاد همین مربی شد و قبل از آن‌که برف تهران را ببیند، به اهواز برگشت و دوباره فولادی شد. نزدیک به یک سال از جدایی نه چندان دوستانه شماره هفت فصل گذشته استقلال از این تیم می‌گذرد و همین سناریو، برای شماره هفت بعدی نیز مو به مو تکرار شده است. با این شرایط باید دید آیا هیچکدام از بازیکنان فعلی تیم وینفرد شفر، شهامت پوشیدن پیراهن شماره 7 را خواهند داشت؟‌

در کنار شماره هفت، استقلالی‌ها با پوشیدن شماره 17 نیز نسخه مرگ خودشان را پیچیده‌اند. طلسم این عدد در استقلال با «احمد مومن‌زاده» آغاز شد. مهاجمی که بیشتر از گلزنی، با تبحرش در گلنزنی شناخته می‌شد. عادت احمد در وارث پیراهن‌اش نیز دیده می‌شد. «آرش برهانی» با شماره 17 استقلالی شد اما در شروع دوران پیوستن به تیم آنقدر موقعیت خراب کرد که برای رهایی از این وضعیت تلخ، چاره را در عوض کردن شماره‌اش دید و ناگهان فصل را با شماره پیراهن عجیب 6 ادامه داد و در همان فصل به قهرمانی جام حذفی رسید. شاید اگر تغییر عدد 17 رخ نمی‌داد، برهانی هرگز بهترین گلزن تاریخ استقلال نمی‌شد. «میثم بائو» نیز بازیکن بااستعدادی بود که در پیراهن شماره 17 استقلال هرگز مهره فوق‌العاده‌ای نشد. میثم مدتی طولانی در استقلال نماند و بعدها برای پرسپولیس کرانچار نیز بازی کرد. پیراهن شماره هفده استقلالی‌ها در شرایط فعلی، به «یعقوب کریمی» سپرده شده است. مدافع-هافبک پراشتباهی که بعید نیست در نیم‌فصل به طرف خروجی‌های باشگاه هدایت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید