فدرر؛ مرد سال با طعم کاکائو

کدخبر: ۱۹۴۳۸۱
راجر فدرر مرد سال سوئیس شناخته شد‌؛ خبرش چندان تازه نیست و در کل خود اتفاق هم کاملاً تکراری است‌؛ پرافتخارترین تنیس‌باز دنیا که 19 بار در زندگی‌‌اش فاتح رقابت‌های گرنداسلم تنیس شده برای چندمین بار در طول زندگی‌‌اش به عنوان مرد سال سوئیس انتخاب شد. با این حال این خبر مربوط به هفته‌های گذشته است و خبر جدیدتر درباره راجر اینکه ورزشکار سال 2017 به انتخاب BBC هم شده است‌؛ آن هم نه برای اولین بار بلکه برای چهارمین بار در زندگی‌اش!
فدرر؛ مرد سال با طعم کاکائو

 این موضوع هم برای خودش یک رکورد است چون پیش از راجر فدرر فقط دو نفر بودند که زیاد از سوی مخاطبان BBC به عنوان ورزشکار سال انتخاب شده بودند: اولی محمد علی، بوکسور اسطوره‌ای جهان بود و دومی هم یوسین بولت، سریع‌ترین انسان دنیا. با این حال هر دو نفر فقط سه بار به عنوان مرد سال انتخاب شدند و حالا راجر با انتخاب دوباره‌‌اش از این دو اسطوره فراموش‌نشدنی دنیای ورزش هم سبقت گرفته. البته این انتخاب شایسته‌ای برای مرد شماره دو کنونی تنیس دنیاست چون او در سال 2017 دو عنوان قهرمانی دیگر در گرنداسلم‌ها به دست‌ آورد‌؛ آن هم درست در روزهایی که همه فکر می‌کردند راجر باید از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کند. در رده‌بندی برترین ورزشکاران سال به انتخاب BBC راجر بالاتر از تام بردی (فوتبال آمریکایی)، کتی لدیکی (شنا) و تاتیانا مک فیدن (ورزش معلولان) قرار گرفته است.

فدرر در زبان کر و لال‌ها!

همه اتفاقاتی که این روزها درباره راجر رخ می‌دهد الزاماً مربوط به ضربات فورهند و بک‌هند استادانه‌‌اش در دنیای تنیس نیست‌؛ بعد از انتخاب شدن در رده‌بندی‌های مختلف به عنوان برترین ورزشکار سال، راجر فدرر حالا یک انتخاب جالب توجه دیگر هم دارد: او به عنوان کلمه سال زبان کر و لال‌ها هم شناخته می‌شود! سوژه به اندازه کافی جالب به نظر می‌رسد ولی حالا اگر کسی از میان کر و لال‌ها بخواهد راجر فدرر را معرفی کند ژستش را کاملاً بلد است‌؛ اگر کسی نشان دهد که می‌خواهد پیشانی‌بندی روی سرش ببندد و آن را گره بزند به این معنی است که می‌خواهد اسم راجر فدرر را بیان کند. این ژست به خاطر بستن پیشانی‌بند راجر فدرر در رقابت‌های تنیس جا افتاده که از زمان جوانی تا به حال همواره با پیشانی‌بند در رقابت‌ها شرکت کرده است. نکته جالب اینکه حالا همین ژست به عنوان کلمه سال زبان کر و لال‌ها در 2017 انتخاب شده است. سال گذشته دونالد ترامپ بود که در زبان کر و لال‌ها به عنوان کلمه برتر سال برگزیده شد.

شکلات‌های میلیون دلاری

نمی‌شود از راجر فدرر اسطوره‌ای جایی صحبت کرد و از درآمدهایش نگفت‌؛ مردی که به اندازه کافی از بردن جام‌های مختلف در دنیای تنیس پول به جیب می‌زند از کار تبلیغات و اسپانسرینگ هم کلی عایدی دارد. مجله فوربس، شناخته‌ترین مجله اقتصادی دنیا که به طور ویژه روی درآمد ستاره‌ها و چهره‌های برجسته دنیا کار می‌کند از جولای 2016 تا جولای 2017، درآمد راجر فدرر را 58 میلیون دلار در سال برآورد کرده است. او البته با اندکی کاهش درآمد همچنان در میان برترین چهره‌های ورزشی دنیاست که درآمد سالانه بسیار زیادی دارند. با این حال این درآمد در سال آینده بیشتر هم خواهد شد چون به تازگی راجر، قرارداد جدیدی با یکی دیگر از اسپانسرهایش بسته که ارزش مالی فراوانی برایش دارد‌؛ ماجرا به قراردادش با شکلات‌های برند معروف «لیندت» برمی‌گردد‌؛ راجر که از سال 2009 با این برند معروف همکاری می‌کند و یکی از سفرای اصلی این شکلات‌هاست به تازگی قراردادش را تمدید کرده و از این تمدید قرارداد چیزی نزدیک به 20 میلیون دلار عایدی خواهد داشت. حالا در کنار این قرارداد تازه باید اشاره‌ای به دیگر اسپانسرهای سرشناس راجر هم شود: رولکس و مرسدس بنز. بی‌دلیل نیست راجر در دنیای ورزش همیشه یکی از شماره یک‌هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید