تمرکز آمریکا بر تشکیل ائتلاف علیه ایران در سند جدید راهبرد امنیت ملی

کدخبر: ۱۹۴۵۵۷
باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌جمهور آمریکا راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را منتشر کرد.
تمرکز آمریکا بر تشکیل ائتلاف علیه ایران در سند جدید راهبرد امنیت ملی

به گزارش رویترز، در این راهبرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ایران و کره شمالی به عنوان «نیرو‌های بی‌ثبات‌کننده» نام برده و از تقویت روابط با کشور‌های خاورمیانه به عنوان اهرمی موثر در جهت تشکیل یک ائتلاف علیه ایران یاد کرده است.

در این راهبرد، از چین و روسیه هم به عنوان قدرت‌هایی یاد شده که در پی ضربه زدن به منافع امنیتی و اقتصادی آمریکا هستند و از استفاده چین و روسیه از تبلیغات و فناوری و توسل آن‌ها به زور به عنوان چالش اصلی آمریکا نام برده شده است.

همچنین در راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا عنوان شده است که ایالات‌متحده در حال استقرار یک سامانه دفاع موشکی چند لایه برای محافظت از کشور در برابر ایران و کره شمالی است.

 رئیس جمهور آمریکا در این سند درباره توان هسته‌ای ایران مدعی شده ایران در حال ساخت موشک‌های بالستیک توانمندتر است و قابلیت از سرگیری کار خود بر روی تسلیحات هسته‌ای را دارد؛ تسلیحاتی که می‌تواند ایالات‌متحده و شرکای ما را تهدید کنند.

در این راهبرد همچنین آمده است آمریکا دیگر سوء استفاده‌های جدی از مسایل تجارت را تحمل نخواهد کرد. آمریکا برای باز نگاه داشتن بازار‌های بین المللی از تفوق خود در مساله انرژی استفاده خواهد کرد.

سند راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا در ۷۰ صفحه؛ حجیم‌تر از سند راهبردی قبلی در سال ۲۰۱۵ با هدف تحقق بخشیدن به دیدگاه‌های رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با سیاست خارجی این کشور منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید