واکنش ترامپ به حادثه مرگبار واشنگتن با انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف آمریکا در خاورمیانه

کدخبر: ۱۹۴۶۱۲
دونالد ترامپ در واکنش به حادثه خروج قطار از ریل در واشنگتن، با انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف آمریکا برای اقدامات جنگ‌طلبانه‌اش در خاورمیانه، خواستار تصویب طرح‌های زیرساختی دولتش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در واشنگتن که به کشته شدن 6 نفر منجر شد، واکنش نشان داد و در حساب توییتر خود نوشت: آن اتفاقی که برای قطار مسافربری در واشنگتن دی سی افتاد، بیش از همیشه نشان داد که چرا طرح زیرساخت های ما باید خیلی زود در کنگره تصویب شود.

وی همچنین با اظهار تأسف درباره هزینه های گزافی که آمریکا صرف اقدامات جنگ‌طلبانه‌اش در خاورمیانه کرده است، نوشت: هفت هزار میلیارد برای خاورمیانه صرف شده است درحالی که جاده ها، پل ها، تونل ها و خطوط راه آهن ما در حال فرو ریختن هستند.

مشخص نیست که ترامپ رقم 7 هزار میلیارد را از کدام منبعی بدست آورده است؛ زیرا آخرین آمارهای دانشگاه های هاروارد و براون از جنگ های آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان بین 3 تا 6 هزار میلیارد دلار برآورد شده است.

شب دوشنبه یک قطار مسافربری در واشنگتن از ریل خارج شد و بر روی بزرگراه سقوط کرد. در این حادثه 6 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. روز گذشته اولین روزی بود که قرار بود قطارهای مسافربری از یک مسیر ریلی جدید در واشنگتن عبور کنند؛ مسیری که پیشتر فقط برای حمل و نقل های محلی استفاده می شد.

به دنبال وقوع این حادثه مرگبار، ترامپ در حساب توییتر خود این واقعه هولناک را به بازماندگان تسلیت گفت و نوشت: با همه کسانی که در این حادثه در واشنگتن حضور داشته اند، ابراز همدردی می کنم. از همه گروه هایی که به موقع در صحنه حاضر بودند تشکر می کنم. ما از اینجا در کاخ سفید مسئله را بررسی می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بعدازظهر روز گذشته در یک سخنرانی آنچه در توییت خود نوشته بود را بازگو و بر ضرورت آغاز عملیاتی برای تعمیر زیرساخت های آمریکا تأکید کرد. ترامپ قصد دارد طرح زیرساختی 1 هزار میلیارد دلاری خود را پس از تصویب شدن طرح مالیاتی جمهوری خواهان، به کنگره ارائه کند.

رئیس جمهور آمریکا در گذشته هم از اتفاقات تاثربرانگیز و حوادث مرگبار برای پیشبرد سیاست های خود استفاده کرده است. در ماه سپتامبر، ترامپ از حمله تروریستی مرگبار در لندن استفاده کرد تا طرح ضدمهاجرتی ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا را ارائه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید