کره شمالی پیشنهاد گفت و گوی بدون شرط با آمریکا را رد کرد

کدخبر: ۱۹۴۶۱۶
کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد علاقه ای به گفت و گو با آمریکا در باره برنامه هسته ای خود ندارد.

به گزارش ایرنا این کشور خاطر نشان کرد رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیشنهادی برای گفت و گوی بدون قید و شرط داده است.

کره شمالی تصریح کرد در چنین شرایطی این کشور اصلا تمایلی به نشستن بر میز مذاکرات برای گفت و گو با واشنگتن در خصوص برنامه هسته ای نظامی خود ندارد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشته است از دیدگاه کره شمالی هدف آمریکا این است که در این مذاکرات این کشور را قانع کند برنامه هسته ای نظامی را رها کند و برای همین کره شمالی تمایلی به این نوع گفت و گو ندارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند روز قبل اعلام کرد که کشورش می خواهد به قوی ترین قدرت اتمی دنیا تبدیل شود.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب کار کره شمالی می نویسد: چه آمریکا پیشنهاد گفت و گوی بدون شرط بدهد و یا ندهد، در برنامه کره شمالی برای دستیابی به تسلیحات هسته ای تغییری ایجاد نشده است.

کره شمالی افزوده است آمریکا با انواع نیرنگ ها قصد دارد مسئول تنش ها را کره شمالی معرفی کند در صورتی که واشنگتن این کشور را تحریم کرده است و می خواهد در شورای امنیت بگوید کره شمالی اهل گفت و گو نیست تا راه را برای محاصره دریایی هموار کند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در تازه ترین سخنرانی خود در باره تشریح راهبردهای امنیتی دولت خود گفت: کره شمالی به دنبال تسلیحات هسته ای، شیمیایی و میکربی برای کشتن میلیون ها آمریکایی است.

از سوی دیگر پیونگ یانگ تاکید کرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی تغییری نکرده است و در چنین شرایطی این کشور از تشکیل نیروی هسته ای نظامی یک گام هم عقب نشینی نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید